Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förtidsåterbetalning av skatten

Kan någon hjälpa mig, jag är lite trög :), arbetsgivare gjorda skattebidrag ,är det vad jag betalat i skatt till min arbetsgivare under året ?

Skatte avdrag från banker, räntor , utdelning m.m är det det mitt underskott som syns på UC , typ 55000kr?

Jag får ju oxå milersättning varje år, kan det skrivas in någonstans?

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta, vill att det skall bli rätt

Kan någon hjälpa mig, jag är lite trög :), arbetsgivare gjorda skattebidrag ,är det vad jag betalat i skatt till min arbetsgivare under året ?

Skatte avdrag från banker, räntor , utdelning m.m är det det mitt underskott som syns på UC , typ 55000kr?

Jag får ju oxå milersättning varje år, kan det skrivas in någonstans?

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta, vill att det skall bli rätt

Du ska i princip göra din deklaration i förväg, utan att ha några kontrolluppgifter tillgängliga.
Du betalar ingen skatt till arbetsgivare och några skattebidrag är nog inget som finns heller ;)

Är det någon som vet om de brukar betala ut skatten tidigare om man har skulder hos inkasso? Vore oerhört skönt att kunna bli av med några avbetalningsplaner hos inkasso!! Jag har inget hos kfm, kan man ändå få förtidsåterbetalning? Räcker det att jag skickar med ett underlag från respektive inkassobolag dör det står hur stor min skuld är?

Du ska kunna visa att skulden är på väg till kfm från inkasso bolaget så kanske möjligheten finns till utbetalning...

Jag har lönutmätning nu 5månader och jag undrar om man har skattepengar i juni får KF ta mina skattepengar ? Eller får jag behålla iaf några pengar.. Tacksam om någån kan svara mina frågor tack! Godforsätning alla

Här kan du läsa vad som gäller skatteåterbäring och utmätning:

Har du skulder hos oss kommer Skatteverket i första hand överföra pengarna till oss för att betala dina skulder.

Eventuell återbäring på skatten ska i första hand ska gå till dina skulder. Överskott från skattekontot berörs inte av de så kallade beneficiereglerna och är därför inte skyddat från utmätning eller avräkning.

Det innebär att du först får ett besked om överskottet från Skatteverket. Därefter får du ett brev från oss. Det dröjer några dagar mellan dessa båda brev och anledningen är att pengarna måste bokföras hos oss innan vi kan skicka ett brev till dig.

Beroende på vilken sorts skuld du har kommer vi att antingen avräkna eller utmäta överskottet. Brevet från oss kan därför heta antingen "Besked om avräkning" eller "Bevis om utmätning". Har du flera olika skulder kan du få brev av båda typerna.

Får du tillbaka mer i skatt än vad du har i skuld får du resterande belopp utbetalt från Skatteverket.

Jag har lönutmätning nu 5månader och jag undrar om man har skattepengar i juni får KF ta mina skattepengar ? Eller får jag behålla iaf några pengar.. Tacksam om någån kan svara mina frågor tack! Godforsätning alla

Skatteåterbäringen går utan att passera gå till kronofogden. Du kan ju få ut pengar vid skatteåterbäringen även om du har skulder hos kronofogden, men det förutsätter tex att du har 5000 kr i skulder hos kf och skatteåterbäring på 8000, då får du ut 3000 kronor
Att du haft löneutmätning i 5 månader saknar helt betydelse.

Du ska i princip göra din deklaration i förväg, utan att ha några kontrolluppgifter tillgängliga.
Du betalar ingen skatt till arbetsgivare och några skattebidrag är nog inget som finns heller ;)

Jag skall oxå testa att ansöka om förtidsutbetalning , och du verkar ha koll på det mesta, skrev precis ut ansökan, där det står arbetsgivare gjorda skattebidrag, skall man där skriva vad man betalat i skatt under året?

Av banker mfl gjorda skatteavdrag är det som någon annan skrev i tråden, sitt underskott?

Har oxå milersättning varje år, var räknar jag med den? Någon som vet?

Jag skall oxå testa att ansöka om förtidsutbetalning , och du verkar ha koll på det mesta, skrev precis ut ansökan, där det står arbetsgivare gjorda skattebidrag, skall man där skriva vad man betalat i skatt under året?

Av banker mfl gjorda skatteavdrag är det som någon annan skrev i tråden, sitt underskott?

Har oxå milersättning varje år, var räknar jag med den? Någon som vet?

Det står väl inte gjorda skattebidrag? Det måste stå gjorda skatteavdrag?

Du ska ange de ränteutgifter du haft under året. Om du med milersättning menar att du gör avdrag för att åka till o från jobbet så finns det någon ruta för kostnader för tjänst eller nåt liknande.

Dessa uppgifter ska du ange förutom namn adress personummer telefon och orsak:
Preliminär A-skatt för ovanstående inkomstår:
#Av arbetsgivare/pensionsutbetalare gjorda skatteavdrag Kronor
# Av banker m.fl. gjorda skatteavdrag på räntor och utdelningar m.m.
#Summa preliminär A-skatt för ovanstående inkomstår
Inskickade handlingar/bilagor
#Kopia av lönebesked eller annan handling som visar gjorda skatteavdrag under ovanstående inkomstår bifogas.
#Kopia av min inkomstdeklaration med bilagor för ovanstående inkomstår bifogas.

Hittar dock ingen kolumn för milersättning så jag vet inte om man kan få ut det i förskott

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp