Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förtidsåterbetalning av skatten

Funderar också på att söka om
Detta. Har ett krav som kom idag på dryga 5000kr. Betalar Skatteverket ut bara den summan kravet är på eller allt som är gjort på beräkningarna? Tänkte om man hade rätt till 20.000kr tillbaka på skatten fast kravet från kfm är på 5. Förstår någon hur jag tänker?

Detta. Har ett krav som kom idag på dryga 5000kr. Betalar Skatteverket ut bara den summan kravet är på eller allt som är gjort på beräkningarna? Tänkte om man hade rätt till 20.000kr tillbaka på skatten fast kravet från kfm är på 5. Förstår någon hur jag tänker?
De betalt ut skulden du har till KFM direkt till dem, och resten till ditt skattekonto. Kommer direkt till ditt bankkonto om det är föranmält

Ansöker du om förtidsåterbetalning får du enbart summan skulden är på nu, resten får du utbetalt när skatten betalas ut till alla, dvs i juni.

Ni som sökt . Har ni hört något? Tänkte söka men undrar hur lång tid det tar ungefär

I december i år. Det gällde inkomstår 2015.

Svårt att tro det då min man sökte förtidsåterbetalning för 2015 i oktober förra året och fick till svar att man inte kunde ansöka om förtidsutbetalning innan inkomståret var slut! Så varför skulle du fått utbetalt för 2015 inkomstår och ingen annan? Däremot kunde han ansöka om skattejämkning för resterande del av året om han ville.

Ni som sökt . Har ni hört något? Tänkte söka men undrar hur lång tid det tar ungefär

Jag pratade nyss med en handläggare på skatteverket och hon sa att dom va tvungna att få in alla kontrolluppgifter från arbetsgivare, försäkringskassan osv för att se att skatten verkligen var inbetald. Efter det så kunde dom börja handlägga ens ärende så beror nog på hur snabbt alla skickar in. Försäkringskassan tex har jag redan fått kontrolluppgift från så dom har säkert redan meddelat....Kunde ta upp till 1 månad sa hon innan alla uppgifter kommit in men ansökan kunde ligga kvar och dom behandlar den så fort som allt är inne.

Svårt att tro det då min man sökte förtidsåterbetalning för 2015 i oktober förra året och fick till svar att man inte kunde ansöka om förtidsutbetalning innan inkomståret var slut! Så varför skulle du fått utbetalt för 2015 inkomstår och ingen annan? Däremot kunde han ansöka om skattejämkning för resterande del av året om han ville.
Jag har ingen anledningen stt ljuga.
Jag fick skicka in bevis på betalda räntor samt uppskatta vad jag skulle betala resten av året.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp