Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Försiktigt Lumify dyrt lätt att hamna oss inkasso

Du betalar varje månad, och för vardera månad blir det dyrare och dyrare. Min skuld var på 30. Jag ska betala in 8000 i månaden. Nu ska jag betala in 16.000 eftersom jag inte betalade föregående månad. Alltså ska jag betala in 24.000 nu i augusti. Där har du förlängningen.
Hur mycket är ränta och avgifter av det och hur mycket amortering?

Hur mycket är ränta och avgifter av det och hur mycket amortering?
Räntan är inte farlig, den är på 600kr avisering 60kr. MEN sen har vi ju en förlängningsavgift på 1895kr som tillkommer vardera månad också. Den beräknas efter ursprungsbeloppet.
Så då sitter man plötsligt med avgifter på 2600 kr i månaden. Det är inte värt det. Hutlöst.

Räntan är inte farlig, den är på 600kr avisering 60kr. MEN sen har vi ju en förlängningsavgift på 1895kr som tillkommer vardera månad också. Den beräknas efter ursprungsbeloppet.
Så då sitter man plötsligt med avgifter på 2600 kr i månaden. Det är inte värt det. Hutlöst.
Det är inte klokt!!
Du har lånat om pengarna du amorterar varje månad? Har du kredit på 30000 kr? Att inte fler klagar och reagerar tycker jag är konstigt

Det är inte klokt!!
Du har lånat om pengarna du amorterar varje månad? Har du kredit på 30000 kr? Att inte fler klagar och reagerar tycker jag är konstigt
Visst är det galet. Därför jag låter det gå till inkasso nu. Det går inte att betala av det om man inte kan dunka in 12.000 åt gången 3 gånger.

Ja det är något som inte stämmer? Jag verkar ha fått en betalplan på 8 månader men där är det inte förlängningsavgift varje månad utan den ligger uppdelad under alla månader jag ska betala. Så totalt är det bara en förlängningsavgift + upplägningsavgift. Men du verkar alltså betala förlängningssvgift varje månad?

Ja det är något som inte stämmer? Jag verkar ha fått en betalplan på 8 månader men där är det inte förlängningsavgift varje månad utan den ligger uppdelad under alla månader jag ska betala. Så totalt är det bara en förlängningsavgift + upplägningsavgift. Men du verkar alltså betala förlängningssvgift varje månad?
Jag har som dig och jag kan även ta ut det som jag amorterar. Men då blir avbetalningsplanen förlängd. Jag kommer aldrig upp i de hemska summorna som tur är.
Kanske är nytt och gammalt avtal?

Ok ja det kan ju skilja beroende på när man tog lånet.

Jag tycker dom har blivit katastrof, har både haft Mail kontakt och telefon kontakt. Ändå så ringer dom 10 ggr dagen.
jag är sen med en faktura, jag förvisso betalat in runt av 2100 av deras hutlösa räkning på 4000 som bara stiger, kom överens att via Mail att jag fick till den 25 på mig att betala fakturan.
nu ser jag dom avslutat lånet ändå så vad händer? åker det till fogden eller inkasso? Missbrukad kredit får man det?
Tacksam för svar.

Jag tycker dom har blivit katastrof, har både haft Mail kontakt och telefon kontakt. Ändå så ringer dom 10 ggr dagen.
jag är sen med en faktura, jag förvisso betalat in runt av 2100 av deras hutlösa räkning på 4000 som bara stiger, kom överens att via Mail att jag fick till den 25 på mig att betala fakturan.
nu ser jag dom avslutat lånet ändå så vad händer? åker det till fogden eller inkasso? Missbrukad kredit får man det?
Tacksam för svar.
Mitt gick till gothia inkasso, ingen missbrukad kredit för mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp