Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Försiktigt Lumify dyrt lätt att hamna oss inkasso

Har ett lån på 18500kr som förfaller den 31 maj man har läst att lumify skickar skulden till inaksso allt i från efter 1 månad till efter 1år men jag undrar följande. Blir inte lånet dyrare för mig när den bara ligger hos lumify och tickar ränta? Är det inte bättre ringa dom och be dom skicka den till inkasso så man kan göra en avbetalningsplan istället? Sen undrar jag också om man får en anmärkning om missbrukad kredit om skulden går vidare till inkasso? Sen en sista fråga om man får missbrukad kredit hur länge syns den på min UC 12 månader eller?
Tacksam för svar
Det skulle jag inte göra eftersom de skickar till Gothia inkasso (!).
Har du otur så måste du betala allt i 1-2 svep. Släpp det inte. Betala in det du kan, på så vis får du ner totalskulden och du får således inte samma ränta.

Jag fick nu till 30.000kr efter min slut betalning. Inget att har spärrat mig därifrån
Håller med inget att ha ALDRIG MER! Bra du har spärrat dig! Sjukt HÖGA kostnader med sina orimliga uppläggningsavgifter och förlängningsavgifter. Sämsta bolaget på grund av det. För min del gäller Lumify=Aldrig mer :)

Jag fick höjning idag. Med ynka 2000. Då ska tilläggas att jag fortfarande har lägre än innan. Ändå har jag bättre inkomst nu och betydligt mindre skulder.
De sa att jag kunde höja efter att ha betalat av hela lånet, men visade ju sig vara fel.

Är det någon som försökt göra ett uttag där idag? Jag har slutbetalt mitt lån hos dom och brukar alltid kunna göra nya uttag. Nu står det bara ”välkommen tillbaka ditt kreditutrymme är ... ” så står de bara så och snurrar och jag kommer inte vidare ?
Någon som varit med om det?

Är det någon som försökt göra ett uttag där idag? Jag har slutbetalt mitt lån hos dom och brukar alltid kunna göra nya uttag. Nu står det bara ”välkommen tillbaka ditt kreditutrymme är ... ” så står de bara så och snurrar och jag kommer inte vidare ?
Någon som varit med om det?
Nej, kontakta kundtjänst bara. När slutbetalade du lånet? Kanske tar lite tid för systemet att uppdatera sig? Låter dock som ett tekniskt fel, enligt min mening så är det ganska vanligt att Lumify har det.

Någon som vet, om jag ska tex ska betala 4000 i månaden. Kan man betala in 2000 och sedan 2000 till veckan efter eller måste man betala 4000 direkt?

Någon som vet, om jag ska tex ska betala 4000 i månaden. Kan man betala in 2000 och sedan 2000 till veckan efter eller måste man betala 4000 direkt?
Klart du kan det. Varför skulle du inte kunna det? Har du ett visst förfallodatum behöver du hålla dig till det, sen på vilket sätt du betalar in spelar ingen roll. Bara den efterfrågade summan är inne vid det angivna datumet så är dom nöjda. Annat är det med Vivus, om man betalar in exempelvis 2000 och det är lägre än lägst-att-betala-beloppet då går det bara på totalskulden och inte på lägst-att-betala-beloppet. Helt sjukt, men de skyller på att systemet inte känner av att betalningen ska placeras på lägst-att-betala-skulden. Tur nog är inte Lumify som Vivus.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp