Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Försiktigt Lumify dyrt lätt att hamna oss inkasso

Har precis slutat betala lumify.
Aldrig mer denna månad låg månadskostnad på 5200kr (15.000kr i kredit)

Dyrt om man tar många uttag svindyrt
Ta ut allt annars.

Inga bryt datum alla uttag ändras dagen efter du gör uttaget allt hamnar på samma faktura samma månad

Går inte skjuta fram fakturan

Fick en höjning på 30.000kr efter slutbetalning. Månad kostnad över 4400kr om du tar ut allt gör du små uttag drar konstand iväg snabbt

Spärrat mig nu därifrån

Senast ändrad:
Allting är relativt, skickas inte till inkasso på minst 1 år. Sambon hade en kredit den hade kanske höjts med 600-700 på 1 år utan att ha betalat, krediten på 2000 kronor.
Men ja håller med dig...

Menade denna lån kan dra iväg i kostnader och man kan lätt hamna oss inkasso om man inte har råd att betala. Denna lån är en kortidslån med hög månadskostnad.

Menade denna lån kan dra iväg i kostnader och man kan lätt hamna oss inkasso om man inte har råd att betala. Denna lån är en kortidslån med hög månadskostnad.
Ja, det kan dra iväg i kostnader. Men betalar du in lite åt gången, så ser de till helheten. Det vill säga att du visar gest på god betalningsvilja och de behandlar dig då mildare. Som sagt, det tar lång tid innan man hamnar hos inkasso där så det finns ändå tid att samla på sig en ganska bra slant. Men varför inte bara slänga in endel åt gången och betala bort det du kan?

Jag har fått inkasso krav från lumify , har dom något eget ??

Mitt gick till inkasso rätt fort, inom en månad. Det hamnade hos Gothia.

Rapporterar dom missbrukad kredit eller ger anmärkning när det går till inkasso?
Sugen på att låta det gå över till inkasso helt ärligt...Men rädd för att få något av dessa 2 då det står på deras interna inkasso att dom kan komma att ge dessa...Aldrig hört någon som fått det dock.

Har ett lån på 18500kr som förfaller den 31 maj man har läst att lumify skickar skulden till inaksso allt i från efter 1 månad till efter 1år men jag undrar följande. Blir inte lånet dyrare för mig när den bara ligger hos lumify och tickar ränta? Är det inte bättre ringa dom och be dom skicka den till inkasso så man kan göra en avbetalningsplan istället? Sen undrar jag också om man får en anmärkning om missbrukad kredit om skulden går vidare till inkasso? Sen en sista fråga om man får missbrukad kredit hur länge syns den på min UC 12 månader eller?
Tacksam för svar

Har ett lån på 18500kr som förfaller den 31 maj man har läst att lumify skickar skulden till inaksso allt i från efter 1 månad till efter 1år men jag undrar följande. Blir inte lånet dyrare för mig när den bara ligger hos lumify och tickar ränta? Är det inte bättre ringa dom och be dom skicka den till inkasso så man kan göra en avbetalningsplan istället? Sen undrar jag också om man får en anmärkning om missbrukad kredit om skulden går vidare till inkasso? Sen en sista fråga om man får missbrukad kredit hur länge syns den på min UC 12 månader eller?
Tacksam för svar
Får i te missbrukad kredit av dem. Hade du fått syns det i 3 år

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp