Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förlora lägenhet obetald hyra

Äsch, är du lite sen får du påminnelseavgift på typ 60kr bara. Är det en privat fastighet med privat hyresvärd så kan dom ju tyvärr välja att skicka ut dig efter 1a veckan som sen. Men man är ju bra oschysst om man gör det så troligen inte sannolikt

Privata skulder ska ju inte räknas med i någon löneutmätning?

Privata skulder ska ju inte räknas med i någon löneutmätning?
Låter som hen betalar privata skulderna med vad hen får behålla från utmätningen.

@Shopaholic169 du får inte behålla pengar för privata skulder i en utmätning, dom måste delta ta i utmätningen som alla andra. Eftersom som du varit i kontakt med KF är det underligt dom inte sagt det.

Min storebror gick in och betalade hyran i sista sekund. Men sl-kort och hemförsäkringen och elen är kvar. Så försöker lösa det på något sätt. Mat kan jag äta på jobbet måndag-fredag..

Låter som hen betalar privata skulderna med vad hen får behålla från utmätningen.

@Shopaholic169 du får inte behålla pengar för privata skulder i en utmätning, dom måste delta ta i utmätningen som alla andra. Eftersom som du varit i kontakt med KF är det underligt dom inte sagt det.
Det är skulder till mina kompisar eftersom jag ligger efter varje månad för kronofogden gör fel hela tiden. Och dem tog mina extralön pengar i sista sekunden när dem beslutade att dem skulle ta maxbeslut på det.

Det är skulder till mina kompisar eftersom jag ligger efter varje månad för kronofogden gör fel hela tiden. Och dem tog mina extralön pengar i sista sekunden när dem beslutade att dem skulle ta maxbeslut på det.
Vad gör kronofogden fel?

Vad gör kronofogden fel?
Dem har inte räknat rätt på hyran eller att jag har ett sl kort och dem har räknat fel nu i 4 månader trots att jag haft mailkontakt med dem. Det sista svaret jag fick nu var att jag inte sagt rätt till dem fast jag skrivit det upprepande gånger på mail och ringt dem för jag varit förbannad. Sen har dem räknat att jag får 9400 från mitt extrajobb fast jag aldrig fått så mycket därifrån så då fick jag ut bara runt 9000 förra månaden till hyra, el, mat, buss etc. Och dem utmätte hela extralönen och gav mig 6000 från vanliga lönen sen en extra utbetalning efter nästan 2 veckor efter jag bråkat med dem.

Kommer det går runt sen då? När du betalar privata skulder samtidigt när det var så mkt över denna månad för kan väl inte räknat fel på 7000 på vad du ska få behålla?

Kommer det går runt sen då? När du betalar privata skulder samtidigt när det var så mkt över denna månad för kan väl inte räknat fel på 7000 på vad du ska få behålla?
Vad menar du? Skrivit ovanför hur dem räknat fel. Betalat privata skulder först och prioriterat det för det var till kompisar för att jag legat efter för kronofogden gjort fel i 4 månader.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp