Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förlora lägenhet obetald hyra

Hej! Nu är det såhär att kronofogden fuckar mitt liv varje månad ursäkta ordvalet. Jag har lagt in 7282 gånger vad mina utgifter är och ändå varje månad är det fel med flera tusenlappar. Nu idag har jag betalat av alla privata skulder och telefon. Jag har försäkring på 800 kvar och hyra 6300 och busskort 900. Som inte är betalt. Hur mycket pengar har jag då kvar? Jo, 500 kronor. Så nu kommer jag förlora min lägenhet som jag precis fått. Och att ta lån är inget alternativ för jag har på alla ställen redan och släktingar är inte heller ett alternativ för jag har typ inte kontakt med mina släktingar och det är inte som att någon av mina kompisar kan glida fram med minst 7000. Och nej jag har inget att sälja har inte ens köpt några möbler har bara en säng. Vad gör jag nu? Väntar jag bara tills jag blir bostadslös nu?

Är det bara en hyra du är sen med blir du nog inte bostadslös direkt.

Kan inte socialtjänsten vara till hjälp i dessa situationer?

Se till att alltid betala hyra + el först av allt när du får pengar så du har tak över huvudet och ström till bostaden, sedan kan du betala av på dina skulder.

Om du har löneutmätning bör kronofogden ta hänsyn till din hyra, det låter som att du just fått din bostad vet kronofogden om det i så fall?

Se till att alltid betala hyra + el först av allt när du får pengar så du har tak över huvudet och ström till bostaden, sedan kan du betala av på dina skulder.

Om du har löneutmätning bör kronofogden ta hänsyn till din hyra, det låter som att du just fått din bostad vet kronofogden om det i så fall?
Ja jo, hade bara jävligt mycket privata skulder för kronis gör fel hela tiden. Ja kronofogden vet om detta och vi mailar osv men dem har inte räknat rätt på mina övriga kostnader såsom busskort och mediciner etc.

Ja jo, hade bara jävligt mycket privata skulder för kronis gör fel hela tiden. Ja kronofogden vet om detta och vi mailar osv men dem har inte räknat rätt på mina övriga kostnader såsom busskort och mediciner etc.
Betyder det att du får tillbaka pengar fr kronis?

Betyder det att du får tillbaka pengar fr kronis?
även om jag skulle få tillbaka så tar det typ två veckor och vad jag förstod de som i mailet skulle hon bara räkna om tills nästa månad. Jag väntar på försäkringspengar från afa också som kommer om 2 veckor typ. Så jag ska ringa min hyresvärd imorgon

även om jag skulle få tillbaka så tar det typ två veckor och vad jag förstod de som i mailet skulle hon bara räkna om tills nästa månad. Jag väntar på försäkringspengar från afa också som kommer om 2 veckor typ. Så jag ska ringa min hyresvärd imorgon
Det är en bra plan. Lycka till!

Kontakta hyresvärden och be om uppskov. Du kommer inte bli bostadslös om du är sen med en hyra!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp