Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förbehållsbelopp för ensamstående vid utmätning KFM

Pensionssparande går att utmäta ibland. Man gör en uträkning för att reda ut det.
Aktier går att utmäta, är inget man behöver räkna på förbehåll heller utan det är bara att utmäta om det ger någit efter bankens avgifter
Hade ju blivit överlycklig om kunde ta dom , då måste dom be banken sälja dom privat pension fonderna då ?

Hade ju blivit överlycklig om kunde ta dom , då måste dom be banken sälja dom privat pension fonderna då ?

Banken får order att sälja efter ca 2 veckor efter utmätningen

Jag har inte satt in där något på säkert 10 år .. men dom har ökat så fruktansvärt mycket .... fast dom dra väl bort skatten och allt sånt med ? Så om det är 300k nu .. så är ju 100k borta i skatt direkt. Vad tror du blir över om du gissar ?

Är det bara det jag själv satt in som kan utmätas när dom säljer ? Eller får dom hela värdet ? Är så dålig på sånt här :)

Det dras 30% skatt, så drygt 200k netto.

Man fyller i en excelgrej, jag har för mig att minst ett års insättning ska vara dubbla snittbeloppet dom satts in per år sedan sparandet öppnades

Så antingen satt in väldigt ojämnt mellan åren, eller slutat satt in för länge sedan och inte sparat så lång tid så brukar det gå.

Det dras 30% skatt, så drygt 200k netto.

Man fyller i en excelgrej, jag har för mig att minst ett års insättning ska vara dubbla snittbeloppet dom satts in per år sedan sparandet öppnades

Så antingen satt in väldigt ojämnt mellan åren, eller slutat satt in för länge sedan och inte sparat så lång tid så brukar det gå.
Som sagt jättelänge sedan jag satte in något där .... samma gäller Länsförsäkringar runt 30k där .. satte in kanske för 8 år sen sist .. inget sedan 8 år ... så då kanske dom kan ta dom ...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp