Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förbehållsbelopp för ensamstående vid utmätning KFM

Hej!

Vi har delat vårdnad, barnen är folkbokförda hos mig men barnen har valt och bo permanent hos mig eftersom jag har mycket större lägenhet.
Jag ar 4 rum jämfört mot hennes 1:a

Jag tjänar väl ingenting på att ansöka om studiebidraget och dessutom börjar barnen närma sig 18 år.

Ena gången räknar inte KF med studiebidraget och en annan gång så räknar KF in studiebidraget trots att jag lämnar in samma information till de

Tydligen vet inte ens KF vad de definierar med hushåll
Studiebidrag får väl hemmaboende till de är 21

Hej!

Vi har delat vårdnad, barnen är folkbokförda hos mig men barnen har valt och bo permanent hos mig eftersom jag har mycket större lägenhet.
Jag ar 4 rum jämfört mot hennes 1:a

Jag tjänar väl ingenting på att ansöka om studiebidraget och dessutom börjar barnen närma sig 18 år.

Ena gången räknar inte KF med studiebidraget och en annan gång så räknar KF in studiebidraget trots att jag lämnar in samma information till de

Tydligen vet inte ens KF vad de definierar med hushåll
Du tjänar visst på det. Studiebidraget är upp till 21 år. Likaså förlängt underhållsstöd och bostadsbidrag, så det är bara att gå in på FK och söka dom bidrag du har rätt till. Det kommer vara till din fördel pga att dom bor hos dig och är folkbokförd där.

Du tjänar visst på det. Studiebidraget är upp till 21 år. Likaså förlängt underhållsstöd och bostadsbidrag, så det är bara att gå in på FK och söka dom bidrag du har rätt till. Det kommer vara till din fördel pga att dom bor hos dig och är folkbokförd där.
Hi !
Bostadsbidrag får man väl endast om man tjänar under 120 000 kr i per år eller ?

Studiebidraget/barnbidraget går alltid mamman om man inte ansöker om det, Studiebidraget får de till s de fyller 19 år sen blir det studiemedel i högskolan.

Vad tjänar jag på att ansöka om underhållsstöd och studiebidrag om det dras lika mycket från normalbeloppet ????

Är det inte så eller att de drar lika mycket från normalbeloppet som man får behålla ???

För att jag har laborerat på förhållsberäkningen på kronofogdens hemsida, tyckte att de drar av det på normalbeloppet då.

Just därför har jag struntat i att ansöka om studiebidraget och underhållstödet

Hi !
Bostadsbidrag får man väl endast om man tjänar under 120 000 kr i per år eller ?

Studiebidraget/barnbidraget går alltid mamman om man inte ansöker om det, Studiebidraget får de till s de fyller 19 år sen blir det studiemedel i högskolan.

Vad tjänar jag på att ansöka om underhållsstöd och studiebidrag om det dras lika mycket från normalbeloppet ????

Är det inte så eller att de drar lika mycket från normalbeloppet som man får behålla ???

För att jag har laborerat på förhållsberäkningen på kronofogdens hemsida, tyckte att de drar av det på normalbeloppet då.

Just därför har jag struntat i att ansöka om studiebidraget och underhållstödet
Nej den baseras på hur stort boende du har, hyra, din inkomst. Gå in på kassakollen - bostadsbidrag och skriv in dina uppgifter där så kommer du få ett premilinärt belopp.

Normalbeloppet för barn påverkas av till exempel underhållsbidrag, barnbidrag eller studiebidrag.
Normalbeloppet minskar med motsvarande belopp som du får i bidrag. Självklart blir minskningen aldrig större än själva normalbeloppet.
Det här gäller när barnen bor hos dig gällande underhållsstöd,

Från och med augusti 2022
1 673 kronor per månad till och med den månad barnet fyller 7 år. 1 823 kronor per månad från och med månaden efter barnet fyller 7 år. 2 223 kronor per månad från och med månad efter att barnet har fyllt 15 år.

Du får ju ganska mycket underhållsstöd pga att du har stora barn och du kan söka för en månad bakåt i tiden.

Senast ändrad:
Nej den baseras på hur stort boende du har, hyra, din inkomst. Gå in på kassakollen - bostadsbidrag och skriv in dina uppgifter där så kommer du få ett premilinärt belopp.

Normalbeloppet för barn påverkas av till exempel underhållsbidrag, barnbidrag eller studiebidrag.
Normalbeloppet minskar med motsvarande belopp som du får i bidrag. Självklart blir minskningen aldrig större än själva normalbeloppet.
Det här gäller när barnen bor hos dig gällande underhållsstöd,

Från och med augusti 2022
1 673 kronor per månad till och med den månad barnet fyller 7 år. 1 823 kronor per månad från och med månaden efter barnet fyller 7 år. 2 223 kronor per månad från och med månad efter att barnet har fyllt 15 år.

Du får ju ganska mycket underhållsstöd pga att du har stora barn och du kan söka för en månad bakåt i tiden.
Hej Hello!
Tack så mycket för tipset på kassakollen, tyvärr så hade jag för hög lön och därför inget bostadsbidrag.

Men underhållstöd dras också från Förbehållsberäkningen eller ?

Det står underhållsstöd eller underhållsbidrag

Bilagor

• unerhållstöd eller underhållsbidrag.JPG
    unerhållstöd eller underhållsbidrag.JPG
    66.2 KB · Visningar: 5
Hej Hello!
Tack så mycket för tipset på kassakollen, tyvärr så hade jag för hög lön och därför inget bostadsbidrag.

Jag vet inte riktigt. Jag uppfattade det som att det dras mindre. Men jag tycker självklart att du ska söka som jag skrev ovan. @Lasseman kanske kan svara på det när det gäller om man har fulla bidrag som studiestöd och underhållstöd.

Hej Hello!

Du blir skuldfri snabbare om det kan redovisas mer till dina skulder.

Precis det var så jag tänkte också plus att ts får det högsta beloppet på underhållstöd då hans barn är över 15år. Sen beror det ju helt klart på vad mamman tjänar så kan han få ännu högre. Så ansök ts!

Det finns inte en chans, skulder på över 2,5 miljoner p.g.a. spelmissbruk. Jag har ansökt om skuldsanering , väntar på besked det närmaste månaden.. Mina skulder ökar med 300 - 400 tkr per år p.g.a. skyhöga räntorna

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp