Hade ju blivit överlycklig om kunde ta dom , då måste dom be banken sälja dom privat pension fonderna då ?Pensionssparande går att utmäta ibland. Man gör en uträkning för att reda ut det.
Aktier går att utmäta, är inget man behöver räkna på förbehåll heller utan det är bara att utmäta om det ger någit efter bankens avgifter
Ligger i privat pension fond
Hade ju blivit överlycklig om kunde ta dom , då måste dom be banken sälja dom privat pension fonderna då ?
Är det bara det jag själv satt in som kan utmätas när dom säljer ? Eller får dom hela värdet ? Är så dålig på sånt här![]()
Som sagt jättelänge sedan jag satte in något där .... samma gäller Länsförsäkringar runt 30k där .. satte in kanske för 8 år sen sist .. inget sedan 8 år ... så då kanske dom kan ta dom ...Det dras 30% skatt, så drygt 200k netto.
Man fyller i en excelgrej, jag har för mig att minst ett års insättning ska vara dubbla snittbeloppet dom satts in per år sedan sparandet öppnades
Så antingen satt in väldigt ojämnt mellan åren, eller slutat satt in för länge sedan och inte sparat så lång tid så brukar det gå.
Detta låter ju helt fantastiskt ! Så tex Länsförsäkringar satte jag in för ca 7-8 år sedan och inte en krona sedan dess ... då borde väl dessa nästan gå att ta ?Dagsvärdet vid försäljningstidpunkten.