Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Följas åt att bli skuldfri

Jag gick också med mina föräldrar för 3 år sedan till Handelsbanken och löste skulder på 600 000 kr aldrig skämts så mycket i hela mitt liv . Dom hjälpte mig och var så tacksam . Jag har idag 400 000 kvar så jag betalar av varje månad . Har dock dragit på mig ca 300k i nya skulder som jag börjat släppa till Kronofogden för att betala av med löneutmättning. Kommer inte be dom igen om hjälp för det skulle kännas fel känner jag . Får fixa detta själv känner jag denna gången och det ska bara gå :) kommer ta mellan 12-16 mån beroende på maxbeslut eller inte . Men det får ta den tid det tar !

Får man fråga hur dom uppkom?:/

Jag velat hela tiden om jag ska fråga om hjälp igen elr inte:( dom är nu förtids pensionärer men hsr väldigt bra ekonomi samt inte nå lån kvar på huset. När dom hjälpte mig sist så lånade dom upp huset ca 120 tusen o det betalade jag såklart av...fick sitta där på banken o skämmas o skriva under papper oxå ush de va hemskt

Får man fråga hur dom uppkom?:/

Jag velat hela tiden om jag ska fråga om hjälp igen elr inte:( dom är nu förtids pensionärer men hsr väldigt bra ekonomi samt inte nå lån kvar på huset. När dom hjälpte mig sist så lånade dom upp huset ca 120 tusen o det betalade jag såklart av...fick sitta där på banken o skämmas o skriva under papper oxå ush de va hemskt
Mina skulder fick jag genom konsumtion , jag skulle kunna be mina föräldrar igen eftersom dom har riktigt bra ekonomi ...alltid varit höginkomsttagare och allt betalt o så...klart dom hade fått låna upp 300k på huset när det är värt 3-4 miljoner ..men jag vill jäkla inte göra det igen känner jag !

Mina skulder fick jag genom konsumtion , jag skulle kunna be mina föräldrar igen eftersom dom har riktigt bra ekonomi ...alltid varit höginkomsttagare och allt betalt o så...klart dom hade fått låna upp 300k på huset när det är värt 3-4 miljoner ..men jag vill jäkla inte göra det igen känner jag !

Jag vet inte alls hur ja ska göra om ja ska släppa hela bomben elr bara halva :( Har begärt mail från sileo kapital med betalnings uppgifter för min avbetalningsplan samt kontaktade prioritet finace som oxå skickade betalnings uppgifterna till mig så funderar på o skriva ut de imorgon o ta med till mina föräldrar...det blir sammanlagt ca 65 tusen kr. Då har jag 15 Tusen kvar på löneutmätning samt mitt cash Buddy lån kvar...de fixar jag men vore skönt o bli av med allt men ja vet inte om ja vågar fråga om 125 tusen kr....ush de e fan sjukt var man ställt till med

Jag vet inte alls hur ja ska göra om ja ska släppa hela bomben elr bara halva :( Har begärt mail från sileo kapital med betalnings uppgifter för min avbetalningsplan samt kontaktade prioritet finace som oxå skickade betalnings uppgifterna till mig så funderar på o skriva ut de imorgon o ta med till mina föräldrar...det blir sammanlagt ca 65 tusen kr. Då har jag 15 Tusen kvar på löneutmätning samt mitt cash Buddy lån kvar...de fixar jag men vore skönt o bli av med allt men ja vet inte om ja vågar fråga om 125 tusen kr....ush de e fan sjukt var man ställt till med
Jag förstår dig , speciellt så vill jag inte fråga igen eftersom dom redan hjälpt mig med ett lån på 600k från början . Denna gången har jag sagt till mig själv att ta smällen och reda upp det ;) tar det 10 mån mån eller 36 mån får det göra det ! Tror man kan behöva fixa det själv med faktiskt !

Tänk ändå vad stolt du blivit om du betalt av det själv :)

Tänk ändå vad stolt du blivit om du betalt av det själv :)

Jo vist e de så :( jobbar inte heltid nu o ska va mamma ledig ett år elr mer så mina skulder kommer inte minska ett skit känns de som då plus att min sambo o jag har de tufft nu med allt möjligt o vill inte han ska behöva betala de mesta så skulle ja va en enorm lättnad om mina föräldrar kan gå in o hjälpa mig nu men fan de tar emot så o fråga.......ska åka till dom imorgon..inte ofta ja åker dit så vore ju fint o släppa bomben innan julkan dom inte hjälpa mig så är det ju så kan ju inte få mer än ett nej. Jag tkr 120 tusen e jätte mkt pengar men de kanske inte e så mkt ändå:( om man jämför med vad alla andra har här.....

Va ett tag sen jag skrev här sist. Startade den här tråden i augusti med 145 000 i skulder. Tänkte då va skuldfri inom 2 år. Men ibland blir saker o ting inte som tänkt.. som det ser ut just nu kommer jag va skuldfri redan i april I ÅR 81 000 kvar. Kämpat som fan och kommer kämpa till 100 några månader till. Nu ska skiten bort!!!

fick skuldsanering i dag fan vad skönt det långa väntan är över. 5 år kvar sen är jag skuldfri. har inte spelat på länge. kommer inte göra det eller. men får kämpa emot som fan.för att låta blir. men det här min enda chans att komma tillbaka till normalt liv utan spel.

Det här blir mitt första inlägg här på forumet men jag har följt många av berättelserna här och lärt mig en del genom åren.
Jag har fått mycket motivation och styrka till att bli skuldfri och här är min kortfattade berättelse.

I början på 2013 hamnade jag i en ond spiral av mycket spelande och höga skulder. Jag glömmer aldrig känslan när pengarna sattes in på spelkontot och jag vann höga summor för att lika snabbt förlora allt. Detta ledde till att man satte in mer pengar och mer pengar osv. Jag brukade ta lönen innan räkningarna var betalda och spela för alla pengarna för att därefter ta sms-lån i hopp om att kunna vända på skutan igen. Det är bland det hemskaste jag vet när jag själv var medveten om att jag brände alla pengarna och inte kunde stoppa det.

Efter ca 4 - 5 månader av detta hade jag skulder som översteg 200 000 kr, det mesta i form av räntor och kostnader, och fler var på väg pga jag inte kunnat betala mina räkningar.
Jag var extremt besviken på mig själv och gav upp på allt. Jag höll dessutom allt i hemlighet i rädsla för att bli dömd av andra.

Men en dag kom vändningen... Jag gick och la mig en kväll och kunde inte sova. Jag grubblade länge över min situation och det var då jag bestämde mig för förändringen. I en stund av klarhet insåg jag att det inte var hållbart att fortsätta så, då gick jag upp mitt i natten och blockade alla mina konton, jag kommer ihåg att det var närmare 10 olika konton hos olika spelbolag men jag bara gjorde det.

Veckor och månader efter kunde jag känna abstinensen, min räddning blev att gå ut oftare och umgås mer med vänner för att inte tänka på spelandet. Tiden efter hade jag så mycket som 50 anmärkningar och högt skuldsaldo. Jag kommer ihåg att jag kände hur värdelöst allt kändes och att jag aldrig skulle kunna leva ett normalt liv igen.

Jag kände att jag ville påbörja processen och komma igång snabbt så jag förhandlade fram avbetalningsplan med alla bolag jag kunde. Jag insåg även att räntorna åt upp mycket av beloppen som jag betalade varje månad. Då skaffade jag ytterligare ett jobb och körde på, vissa dagar 14 timmar om dagen. Jag började betala av allt jag kunde till KF för att få ner skuldsaldot och undvika utmätning, tog mig ca 3 månader, kvar var det massa inkassobolag som jag ringde upp för att förhandla om ackord. Få var villiga att hjälpa men Svea Inkasso, Gothia och Sileo var hjälpsamma och möjliggjorde att jag betade av skulderna till något lägre belopp. Resterande fick jag ordna avbetalningsplan med.

Jag har nu 4 anmärkningar kvar som försvinner i år och en avbetalningsplan för en skuld som just nu ligger på 14000 (ursprungligen 58 000) som jag kommer att ha betalat av helt i mars om allt går som planerat. Efter min upplevelse har jag kunnat spela sportspel, jag har testat att se hur jag reagerar på det och är oerhört glad över att jag inte fallit tillbaka dit igen på alla dessa år. Idag har jag riktlinjer som jag faktiskt följer vilket är skönt och har gjort att jag nu är fri från spelberoendet.

Jag tror att min resa har härdat mig och min syn på spel och det är jag väldigt tacksam över, det kanske var nödvändigt för mig att genomgå det för att lära mig min läxa. Att ha jobbat så mycket under ca 5 månader för att komma på rätt sida var oerhört ansträngande och bland det värsta jag gjort men så värt det.

Idag är jag glad och stolt över vad jag åstadkommit. Jag köper inte längre saker på avbetalning (kan inte hehe) och sparar minst 10% av min inkomst varje månad.

Med detta vill jag önska er som haft/har liknande problem lycka till och kämpa på! Det kommer alltid ett ljus i tunneln och det är den bästa känslan när man börjar se det ljuset.

Underbart att höra!! Kan du kan jag/vi hehe. Man blir inspirerad och taggat när andra berättar att dom lyckats. Tummen upp för dig!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp