Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått förslag på skuldsanering

Av handläggarna jag har haft under mina snart 5 år med skuldsanering, har dom inte svarat i telefon. Snabbast svar / kontakt var genom att skicka mejl.
Men man har ingen handläggare efter man blivit beviljad väl ? Eller har jag fattat fel ? Min sa att jag skulle vända mej till kommunens skuldrådgivare om det var nåt. Men han har inte alltid haft rätt …

Av handläggarna jag har haft under mina snart 5 år med skuldsanering, har dom inte svarat i telefon. Snabbast svar / kontakt var genom att skicka mejl.
Kan ju vara för du inte har en handläggare under skuldsaneringen... Är bara under inledande du har det

Kan ju vara för du inte har en handläggare under skuldsaneringen... Är bara under inledande du har det
Om du gör en omprövning, är det inte en handläggare/jurist som hanterar den? Jo det är det. Men ingenstans sa jag att man hade EN under skuldsaneringen, men under en omprövning är det väl någon som handläggare den eller?

Men man har ingen handläggare efter man blivit beviljad väl ? Eller har jag fattat fel ? Min sa att jag skulle vända mej till kommunens skuldrådgivare om det var nåt. Men han har inte alltid haft rätt …
Under en omprövning har du någon som handlägger din omprövning.
men nej, du har inte en handläggare på samma sätt som du har under inledande fasen. Men när du gör en omprövning under tiden du har en skuldsanering, så har du TILLFÄLLIGT en handläggare. Från det att dom börjar hantera din omprövning, tills det att det tagits ett beslut. Och i dessa lägena, så har jag fått snabbast svar genom att maila berörd handläggare, snarare än att ringa, då de få gånger jag försökt ringa har jag inte fått något svar. Medans när jag har skickat ett mail har jag fått ett svar rätt så snabbt.
Det var det jag menade

Under en omprövning har du någon som handlägger din omprövning.
men nej, du har inte en handläggare på samma sätt som du har under inledande fasen. Men när du gör en omprövning under tiden du har en skuldsanering, så har du TILLFÄLLIGT en handläggare. Från det att dom börjar hantera din omprövning, tills det att det tagits ett beslut. Och i dessa lägena, så har jag fått snabbast svar genom att maila berörd handläggare, snarare än att ringa, då de få gånger jag försökt ringa har jag inte fått något svar. Medans när jag har skickat ett mail har jag fått ett svar rätt så snabbt.
Det var det jag menade
Jag förstår hur du menade:)

hur går det för er där ute? Hört nåt mer eller fått svar än Maria N?
På måndag har det gått 2 veckor sen beslut för mig, längtar efter att 3 veckor gått och jag sen (förhoppningsvis) dagarna efter kan se mitt belopp nollat.

Yes, mina blev nollade i måndags . Så jävla skönt
Är det under Mina Skulder som det ska stå noll alltså, när beslutet har vunnit laga kraft?
På måndag är det tre veckor sedan jag fick mitt beslut, nu är det nervös väntan här de sista dagarna.

Är det under Mina Skulder som det ska stå noll alltså, när beslutet har vunnit laga kraft?
På måndag är det tre veckor sedan jag fick mitt beslut, nu är det nervös väntan här de sista dagarna.
Yes , för mig tog det nästan 4 veckor efter beslut innan allt blev nollat .

Det var nervöst sista dagarna men ingen ARS dök upp

Jag har fattat det så, men tror att kronofogden väntar nån extra vecka efter de 3 veckorna ifall att nån överklagat i tid men att det inte kommit fram än, eller nåt sånt. Men har förstått som att den ”bekräftelse” man får på att det vunnit laga kraft är just ett skulderna är nollade.

Nu har mina tre veckors överklagandetid passerat, om det skulle ha kommit in någon överklagan antar jag att jag hade fått veta det?

Det kan ju teoretiskt sett finnas någon överklagan som är på väg med posten, så jag ropar inte 100% hej ännu, men det känns som att det är 99,9% klart nu. Nu kommer jag uppdatera Mina Sidor frekvent resten av veckan för att se om skuldsaldot försvinner.

Stort lycka till önskar jag alla er andra, oavsett var ni är i processen!

Nu har mina tre veckors överklagandetid passerat, om det skulle ha kommit in någon överklagan antar jag att jag hade fått veta det?

Det kan ju teoretiskt sett finnas någon överklagan som är på väg med posten, så jag ropar inte 100% hej ännu, men det känns som att det är 99,9% klart nu. Nu kommer jag uppdatera Mina Sidor frekvent resten av veckan för att se om skuldsaldot försvinner.

Stort lycka till önskar jag alla er andra, oavsett var ni är i processen!
Grattis!! ja nu är det verkligen 99%+ klart :)

Det är 3 veckor för beslutet att vinna laga kraft. Om dag 21 var idag så väntar man in posten 3 dagar och morgonen den 4e dagen så kan KFM kan bekräfta att skuldsaneringen vunnit lagakraft.

Så om dag 21 är idag så väntar man ut posten tisdag-onsdag-torsdag. Fredag morgon kan du ringa KF och få det bekräftat. Skuldsaldot brukar försvinna dagen efter det. Osäker på om det uppdateras helger så lördag, annars måndag ska skuldsaldot vara nollat.
Det brukar komma ett par kreditupplysningar också när anmärkningen byts ut från inledande skuldsanering till beslutad skuldsanering från borgenärer som har automatisk bevakning ifall du undrar varför du får det i Kivra sen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp