Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fått förslag på skuldsanering

Nu har mina tre veckors överklagandetid passerat, om det skulle ha kommit in någon överklagan antar jag att jag hade fått veta det?

Det kan ju teoretiskt sett finnas någon överklagan som är på väg med posten, så jag ropar inte 100% hej ännu, men det känns som att det är 99,9% klart nu. Nu kommer jag uppdatera Mina Sidor frekvent resten av veckan för att se om skuldsaldot försvinner.

Stort lycka till önskar jag alla er andra, oavsett var ni är i processen!
Grattis !!

Grattis!! ja nu är det verkligen 99%+ klart :)

Det är 3 veckor för beslutet att vinna laga kraft. Om dag 21 var idag så väntar man in posten 3 dagar och morgonen den 4e dagen så kan KFM kan bekräfta att skuldsaneringen vunnit lagakraft.

Så om dag 21 är idag så väntar man ut posten tisdag-onsdag-torsdag. Fredag morgon kan du ringa KF och få det bekräftat. Skuldsaldot brukar försvinna dagen efter det. Osäker på om det uppdateras helger så lördag, annars måndag ska skuldsaldot vara nollat.
Det brukar komma ett par kreditupplysningar också när anmärkningen byts ut från inledande skuldsanering till beslutad skuldsanering från borgenärer som har automatisk bevakning ifall du undrar varför du får det i Kivra sen.
Tack för den infon LUP . Bra att veta !

Nu har mina tre veckors överklagandetid passerat, om det skulle ha kommit in någon överklagan antar jag att jag hade fått veta det?

Det kan ju teoretiskt sett finnas någon överklagan som är på väg med posten, så jag ropar inte 100% hej ännu, men det känns som att det är 99,9% klart nu. Nu kommer jag uppdatera Mina Sidor frekvent resten av veckan för att se om skuldsaldot försvinner.

Stort lycka till önskar jag alla er andra, oavsett var ni är i processen!
Fasen så skönt, tack och stort lycka till:) du får jättegärna skriva när du får nollade siffror.

Idag är det 3 veckor sen beslut för mig, inte hört nåt än iaf om överklagan. Så håller tummarna att detta går vägen, känns sjukt lyxigt och så tacksam att man kan få den här möjligheten till nystart

Idag är det 3 veckor sen beslut för mig, inte hört nåt än iaf om överklagan. Så håller tummarna att detta går vägen, känns sjukt lyxigt och så tacksam att man kan få den här möjligheten till nystart
Grattis! Då är du ju i princip i mål nu, för mig har det gått 4 veckor idag, så jag hoppas att min skuld ska nollas närsomhelst nu.

Jag gick in och kollade och nu är min skuld nollad, så otroligt skönt! Nu börjar nästa del av resan, den kommer såklart bli tuff, men jag känner ett lugn i själen som är fantastiskt skönt, nu vet jag hur ramarna ser ut och jag vet att det bara finns en väg och det är framåt, mot en nystart i livet.

Jag kommer betala tillbaka ca 2/3 av mina skulder och det känns skönt, det känns som att jag till stor del kommer kunna göra rätt för mig och jag är så lycklig över att ha fått den här chansen, för mig är det verkligen en lotterivinst av högsta klass.

Jag gick in och kollade och nu är min skuld nollad, så otroligt skönt! Nu börjar nästa del av resan, den kommer såklart bli tuff, men jag känner ett lugn i själen som är fantastiskt skönt, nu vet jag hur ramarna ser ut och jag vet att det bara finns en väg och det är framåt, mot en nystart i livet.

Jag kommer betala tillbaka ca 2/3 av mina skulder och det känns skönt, det känns som att jag till stor del kommer kunna göra rätt för mig och jag är så lycklig över att ha fått den här chansen, för mig är det verkligen en lotterivinst av högsta klass.
Underbart !!! Grattis igen … kör på nu ba och lycka till !

Grattis så himla härligt. Nu är det bara framåt som gäller, även detta har ett slut

Så skönt!
Stort Grattis!
Det är som lotterivinst när man får den möjlighet att bli skuldfri! :)

Nu på morgonen va mina skulder nollade, det tog exakt en vecka efter att de tre veckorna efter beslutet gått, så på dagen 4 veckor från att beslutet kom.
Vill skratta, tjuta och fira på samma gång, vilken overklig känsla att detta faktiskt gick vägen. Så evigt tacksam:)

Håller tummarna för er som väntar!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp