Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Få stopp på binly,Credfi,Lumify och tomly trakasserier

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Absolut dumaste jag läst!

När du som konsument skriver under ett lån avtal förväntas du som konsument ha läst igenom det. I avtalet står allt. Väljer du att skriva under så får du skylla dig själv!

Sen håller jag med om att företagen som agerar såhär ska skärpa sig och ha mycket striktare kontroller.

Men ansvaret föreligger att man själv tar ett aktivt val oavsett livs situation
I avtalet står allt. Hahaha nu fick jag dagens skratt!

• Gilla
Reaktioner: Raz
I avtalet står allt. Hahaha nu fick jag dagens skratt!
Klart det står i avtalet!

Det är vad som juridiskt binder dig och gör att företaget kan ta de räntor de gör.

Senast redigerad av en moderator:
Absolut dumaste jag läst!

När du som konsument skriver under ett lån avtal förväntas du som konsument ha läst igenom det. I avtalet står allt. Väljer du att skriva under så får du skylla dig själv!

Sen håller jag med om att företagen som agerar såhär ska skärpa sig och ha mycket striktare kontroller.

Men ansvaret föreligger att man själv tar ett aktivt val oavsett livs situation
Nej, dessa varumärken bryter mot lag, regler, licens etc. Det är endast deras ansvar och ingen annans att ansvarsfull utlåning sker. Dom gör tvärtom och gör allt i sin makt för att utnyttja alla dom kan som har det tufft eller är desperata.
Majoriteten som har lån hos Lumify/Credifi/Binly/Tomly är inte gäldenärens fel. Det är helt och hållet 100% borgenärens fel att bevilja lån där KALPEN är långt åt helvete under godtagbara nivåer för att bevilja ett lån eller kredit. Vilket är sitsen majoriteten av deras kunder är i.

Klart det står i avtalet!

Det är vad som juridiskt binder dig och gör att företaget kan ta de räntor de gör.

*** /Redigerat av admin
Ett företag kan försöka avtala vad som helst men om det bryter mot svensk lag är texten ogiltig hur mycket företaget än försöker påstå annat. Det gäller i många sammanhang, t ex företag som försöker avtala bort vad som står i konsumentköplagen eller konsumentjänstelagen.

Senast redigerad av en moderator:
Nej, dessa varumärken bryter mot lag, regler, licens etc. Det är endast deras ansvar och ingen annans att ansvarsfull utlåning sker. Dom gör tvärtom och gör allt i sin makt för att utnyttja alla dom kan som har det tufft eller är desperata.
Majoriteten som har lån hos Lumify/Credifi/Binly/Tomly är inte gäldenärens fel. Det är helt och hållet 100% borgenärens fel att bevilja lån där KALPEN är långt åt helvete under godtagbara nivåer för att bevilja ett lån eller kredit. Vilket är sitsen majoriteten av deras kunder är i.
Men varför ens söka där då?! Det är som att säga att jag visste inte att det var olagligt att putta ner nån från en bro så jag borde inte få ta konsekvenserna.

Även fast deras lån är skit. Missta mig inte. Jag tycker också hela luma företagen är skit!

Men jag söker inte där för jag vet vilket helvete man hamnar i. Även om jag är i knipa.

Hade jag sökt där får jag skylla mig själv helt och hållet om det är en ocker ränta! Precis vad de tar i ränta, avgifter etc står i deras avtal! Så i slutändan är det konsumenten själv som får skylla sig själv.

Men precis som jag sa så hoppas jag att även detta företag får stänga ner

Ett företag kan försöka avtala vad som helst men om det bryter mot svensk lag är texten ogiltig hur mycket företaget än försöker påstå annat. Det gäller i många sammanhang, t ex företag som försöker avtala bort vad som står i konsumentköplagen eller konsumentjänstelagen.
Vilka lagar bryter de emot? Namnge gärna

Jag ska inte namnge något alls, det var du, Atexsor, som påstod att låneföretagen kan skriva vad som helst i ett avtal och skriver man på får man skylla sig själv. Så är det alltså inte. Bryter det mot svensk lag är avtalet ogiltigt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp