Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Få stopp på binly,Credfi,Lumify och tomly trakasserier

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vilka lagar bryter de emot? Namnge gärna

Om man ringer 20 samtal till en privatperson under en och samma dag så skulle jag säga att dom bryter mot lagen absolut.

Regleras av Inkassolagen nämligen.

Satte mig för skojs skull och läste nu Enligt 4 § Inkassolagen får inkassoverksamhet inte bedrivas på ett sätt som innebär otillbörlig påtryckning eller annan otillbörlig inkassoåtgärd.

Att ringa 20 gånger på en dag kan bedömas som trakasserande eller otillbörligt beteende, vilket kan leda till att Datainspektionen (Integritetsskyddsmyndigheten, IMY) ingriper exempelvis.

Om man ringer 20 samtal till en privatperson under en och samma dag så skulle jag säga att dom bryter mot lagen absolut.

Regleras av Inkassolagen nämligen.

Satte mig för skojs skull och läste nu Enligt 4 § Inkassolagen får inkassoverksamhet inte bedrivas på ett sätt som innebär otillbörlig påtryckning eller annan otillbörlig inkassoåtgärd.

Att ringa 20 gånger på en dag kan bedömas som trakasserande eller otillbörligt beteende, vilket kan leda till att Datainspektionen (Integritetsskyddsmyndigheten, IMY) ingriper exempelvis.
Absolut är det obekvämt för den personen som blir uppringd så många gånger. Men så ska det vara också. Just precis det lär folk ansvar.

Då ingen myndighet har gjort nåt än så skulle jag säga att det är ett rätt så bra bevis på att de inte bryter mot lagen även fast andra har olika tolkningar.

Men Kontentan är att det ska kännas av när man inte betalar tillbaka.

Senast redigerad av en moderator:
Ingen är dömd för mordet på Olof Palme heller det betyder inte att det inte har hänt. Befängd argumentation faktiskt.

• Gilla
Reaktioner: Raz
Ingen är dömd för mordet på Olof Palme heller det betyder inte att det inte har hänt. Befängd argumentation faktiskt.
Vad har det med att ta ansvar att göra? Har man lånat, oavsett ocker ränta eller inte. Så ska det betalas tillbaka. Bara bra att de som lånar påminns om det

Håller med. Är så lågt att man sitter på sin höga häst på ett sånt här forum och raljerar över hur dumma i huvudet folk är och går till personangrepp. Finns massor av forum där folk sitter och försöker överträffa varandra i sin egen förträfflighet men här ska det verkligen inte vara så tycker jag.

Håller med. Är så lågt att man sitter på sin höga häst på ett sånt här forum och raljerar över hur dumma i huvudet folk är och går till personangrepp. Finns massor av forum där folk sitter och försöker överträffa varandra i sin egen förträfflighet men här ska det verkligen inte vara så tycker jag.
Höga häst?

Det enda jag säger är logiskt förfarande. Lånar man betalar man tillbaka.
Om man då tycker det är jobbigt när dagen för återbetalning kommer och man inte gör det och man får flera samtal. Tråkigt. Skulle betalt i tid eller inte låna från företag med dessa förfaranden

Senast redigerad av en moderator:
Amen för f-n, bara för att någon skriver något ni inte vill höra sitter den inte på sin höga häst och raljerar, speciellt inte när personen har rätt i sak!!

Amen för f-n, bara för att någon skriver något ni inte vill höra sitter den inte på sin höga häst och raljerar, speciellt inte när personen har rätt i sak!!
Den personen har inte många rätt

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp