Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ett rejält låneträsk

Hej,
Jag skriver detta för att dela med mig av vilket rejält låneträsk jag sitter i. Allt började med att man började tjäna bra, och man fortsatte leva i en livsstil man trodde man hade råd man hade. Tror mycket bottnar i låg självkänsla och självskadebeteende.

Har ni några tips på hur jag kan lösa detta på ett snabbast sätt? Vad bör jag amortera först? Andra tips? Mitt mål är att till nästa sommar kunna åtminstone komma ner till 250k då jag sedan ska söka bolån, detta är mitt mål med allt.

Lön efter skatt varje månad: 32.000 (kan tjäna mer vissa månader)
Lån:
Lendify 386.000 10,84 % Ränta / 4.900 månaden
Marginalen 73.000 / 8,47 % Ränta 428 månaden
Nordax 17.000 / 291 månaden 9,90% ränta
Collector 44.000 / 658 månaden 12,90 % ränta

Krediter:
Northmill 50.000 / 1505 månaden
Klarna 36.000 / 6000 månaden
Dessa har nästan 20% ränta.

Blir helt paff när jag skriver ned allt och får se allt.
Vill höra om tips och hjälp hur jag kan få ordning på allt. Känns som varje månad fallerar och denna månad var droppen. Har nästan 1.000kr kvar av lönen med tanke på mina utgifter och dyra lån. Det blir att sälja av så mycket jag kan, så kommer jag kunna släcka Northmill på 50 och Klarna på 36k. Kommer jag att ta mig ur detta tro? Eller ser det mörkt ut?
Samlingslån är ej ett alternativ då jag har 9,0 på UC. 5 ff på UC, varav 2 går ut i December, resterande nästa år i sommar.

Hej Nils!

Jag får ihop det till att du i dagsläget har 606 000 kr i lån. Att till sommaren komma ner till 250 000 kr skulle innebära att du behöver amortera 358 000 kr under 12 månader, dvs 29 000 - 30 000 i månaden.

Hur mycket kan du få in på att sälja saker tror du? Att släcka Klarna och Northmill innebär ju 7 500 kr över varje månad.

Har du en detaljerad budget som visar varje månads kostnader? Blir mer visuellt var du skulle kunna agera för att sänka kostnader.

Det gäller varligen att skruva åt varje enskild kostnad för att komma så nära målet som möjligt.

Senast ändrad:
Sätt inte upp för ambitiösa mål med dina avbetalningar. Risken är att du bara blir besviken och missnöjd om du inte lyckas.

Hej,
Jag skriver detta för att dela med mig av vilket rejält låneträsk jag sitter i. Allt började med att man började tjäna bra, och man fortsatte leva i en livsstil man trodde man hade råd man hade. Tror mycket bottnar i låg självkänsla och självskadebeteende.

Har ni några tips på hur jag kan lösa detta på ett snabbast sätt? Vad bör jag amortera först? Andra tips? Mitt mål är att till nästa sommar kunna åtminstone komma ner till 250k då jag sedan ska söka bolån, detta är mitt mål med allt.

Lån:

Krediter:

Vill höra om tips och hjälp hur jag kan få ordning på allt. Känns som varje månad fallerar och denna månad var droppen. Har nästan 1.000kr kvar av lönen med tanke på mina utgifter och dyra lån. Det blir att sälja av så mycket jag kan, så kommer jag kunna släcka Northmill på 50 och Klarna på 36k. Kommer jag att ta mig ur detta tro? Eller ser det mörkt ut?
Samlingslån är ej ett alternativ då jag har 9,0 på UC. 5 ff på UC, varav 2 går ut i December, resterande nästa år i sommar.
Få ner krediterna så sjunker nog betyget mycket. Det som gör att du har 9.0. Ammortera ner 25 000 typ så ba hälften är utnyttjas ska du se betyget rör sig.

Precis som Dunder skriver, få ner krediterna och vänta ut förfrågningar så är jag övertygad om att du kommer få ett samlingslån.

Du har ju en inkomst på över 500 k årligen vilket inte är dåligt.

Hej,

Lån:

Krediter:

Får inte ihop kalkylen.. du har 13 800:- i lån och krediter, du har kvar 18 200:- för hyra,resa,mat övr kostnader etc... du har 1000kr kvar av 18 200. Vad faan kostar 17 papp varje månad???

Hej hallå allihopa.
Tack för era kommentarer.
Jag har skapat ett nytt konto då jag tappade bort lösenordet till det andra kontot.
(Nu kan ni snart lista ut fullständigt namn påmig haha ! )

Hej Nils!

Jag får ihop det till att du i dagsläget har 606 000 kr i lån. Att till sommaren komma ner till 250 000 kr skulle innebära att du behöver amortera 358 000 kr under 12 månader, dvs 29 000 - 30 000 i månaden.

Hur mycket kan du få in på att sälja saker tror du? Att släcka Klarna och Northmill innebär ju 7 500 kr över varje månad.

Har du en detaljerad budget som visar varje månads kostnader? Blir mer visuellt var du skulle kunna agera för att sänka kostnader.

Det gäller varligen att skruva åt varje enskild kostnad för att komma så nära målet som möjligt.
250k var kanske att ta i… Men åtminstone 340.000 borde gå? Jag amorterar ju på det stora collector lånet medan jag betalar av allt så det hinner gå ner till nästa år.

Jag har sålt av lite grejer och släkt klarna plus northmill nu. Allt är tomt där nu.

nu ser nya budgeten ut som följande kommande månader:
Bostad med el, bredband: 10.000:-
Försäkringar 900:-
Telefon 849:- (avbetalt i december så kommer bara ligga på ca 279 för abonnemanget sen)
Övrigt (streamingtjänster,pensionspar,gym): 690:-
Lånekostnader: 6310:-

Fixar jag detta tro?

Sätt inte upp för ambitiösa mål med dina avbetalningar. Risken är att du bara blir besviken och missnöjd om du inte lyckas.
Det har du rätt i, risken att jag jobbar ihjäl mig är större då kanske och då blir det inte kul med sjukskrivning för utmattning istället.
Jag ska tänka på det. Tack.

Få ner krediterna så sjunker nog betyget mycket. Det som gör att du har 9.0. Ammortera ner 25 000 typ så ba hälften är utnyttjas ska du se betyget rör sig.
Är de krediterna som gör att de är så jäkla högt?! Helt otroligt, aldrig haft ett sånt högt betyg.
jag har dock betalar av hela krediten nu. Dels för att jag vill säga upp det så att man inte börjar nalla där ifrån om man faller tbx.
jag återkommer hur betyget ser ut nästa månad när det är nollat och avslutat.
Vad tror du betyget kommer hamna på då? När rättar de till sig?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp