Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ett rejält låneträsk

Precis som Dunder skriver, få ner krediterna och vänta ut förfrågningar så är jag övertygad om att du kommer få ett samlingslån.

Du har ju en inkomst på över 500 k årligen vilket inte är dåligt.
Tanken varför jag vill komma ner så mycket är för jag och min bror ska köpa en bostad tillsammans. Därav ska vi söka bolån och vill helst av allt bara ha kvar collector lånet då.

Får inte ihop kalkylen.. du har 13 800:- i lån och krediter, du har kvar 18 200:- för hyra,resa,mat övr kostnader etc... du har 1000kr kvar av 18 200. Vad faan kostar 17 papp varje månad???
Det undrar jag med. Jag vet inte vad jag har gjort för resten av pengarna. Notera att jag har bostadskostnad på ca 10.000 om inte mer nu när elen är så j*kla dyr.

Jag ska försöka uppdatera tråden månadsvis så kan ni se hur mycket jag amorterar av och följa min resa. Kanske är det intressant för någon. I början av inlägget hade jag ca 607k.

Total skuld idag: 520k

Är de krediterna som gör att de är så jäkla högt?! Helt otroligt, aldrig haft ett sånt högt betyg.
jag har dock betalar av hela krediten nu. Dels för att jag vill säga upp det så att man inte börjar nalla där ifrån om man faller tbx.
jag återkommer hur betyget ser ut nästa månad när det är nollat och avslutat.
Vad tror du betyget kommer hamna på då? När rättar de till sig?
Vågar inte svara på det. Man tror det kommer göra mycket skillnad iaf :)

Uppdatering: Har sålt av lite kläder till ett företag som säljer ut dem. Man får inte mycket men verkar som försäljningen där går bra. Räknar med ca 1.000 kr där i september. Många bäckar små.

Ändrade planer även. Jag valde att betala in liten del av klarna ca (29k). Så 7.000kr kvar på Klarna. Tanken där är att jag ska slänga in resterande 6-7k allt sen nästa månad på 17.000kr Nordax lånet då jag vill snygga till min UC. Just nu är prio ett snygg uc, så valde bara att betala ner en del på klarna istället så man slapp betala 5k i månaden på det.

Nuvarande UC kreditbetyg 11,1.

Uppdatering: Har sålt av lite kläder till ett företag som säljer ut dem. Man får inte mycket men verkar som försäljningen där går bra. Räknar med ca 1.000 kr där i september. Många bäckar små.

Ändrade planer även. Jag valde att betala in liten del av klarna ca (29k). Så 7.000kr kvar på Klarna. Tanken där är att jag ska slänga in resterande 6-7k allt sen nästa månad på 17.000kr Nordax lånet då jag vill snygga till min UC. Just nu är prio ett snygg uc, så valde bara att betala ner en del på klarna istället så man slapp betala 5k i månaden på det.

Nuvarande UC kreditbetyg 11,1.
Bra plan! Men förra veckan skrev du ju att Klarna redan var avbetald?

Om du säljer kläder via Sellpy så får man knappt betalt för kläderna. Har du testat sälja på Plick?

Bra plan! Men förra veckan skrev du ju att Klarna redan var avbetald?
Ja precis men ”ångrade” betalningen och lägger in liten del av det på lilla Nordax lånet så att det är helt klart nästa månad. Min UC är katastrof så vill försöka minska en del lån och då får klarna ligga lite lidande, vill mest ner i kostnad där då jag betalade nästan 5.000kr i månaden för det…

Om du säljer kläder via Sellpy så får man knappt betalt för kläderna. Har du testat sälja på Plick?
Uppe i 500 på kontot nu så verka funka ganska bra? Helt okej om jag får tycka… Orkar inte hålla på med post/frakt. Jobbar 08-16 samt 17-22 varje dag nu så finns liksom ingen utrymme till det.
tack för tipset ändå.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp