Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ett rejält låneträsk

Hej! Tack som frågar.
Det går bra skulle jag säga. En ff försvann i december så nu har jag 1,3 på UC.
Såhär ser mina skulder ut (ungefärlig siffra på varje lån):

Nordax - Avbetalt!! :vinnare:
Lendify 377.000:-
Collector 43.000:-
Marginalen 71.000:-

Sen har jag tyvärr Klarna där jag har höjt mig en del. Ca 16.000 då jag gått till veterinären för katten, tandläkare, m.m. Planen är att jag ska hinna betala av klarna till Februari därefter köra Collector lånet. Känns som snöbollsmetoden motiverar! Men tyvärr har jag latat mig på klarna sidan och fallit tillbaka.

Total skuld på UC: 491.000:- (fördelat på 3 lån)
UC Score: 1,3

Klarna är inte inkluderat här.
Jag vet att jag kan säkert söka samlingslån och få en bra ränta och månadskostnad, men jag vågar inte nu. Vill vänta ut alla FF som försvinner i sommar.

Hej allihop,
Länge sen jag skrev här men det har varit full fokus. Tänk att för ett år sen snart bestämde jag mig för att göra en livsstilsförändring. Med lån på ca 600k och jag har kommit en helt ok bit.

Idag ser skulderna ut står:
Lendify: 357.000:-
Marginalen: 69.000:-
Collector: 14.000:-

Total skuld: 440.000:-
Nu fortsätter jag kriga på!
UC Score : 0,8 ”Mycket bra”

Hej allihop,
Länge sen jag skrev här men det har varit full fokus. Tänk att för ett år sen snart bestämde jag mig för att göra en livsstilsförändring. Med lån på ca 600k och jag har kommit en helt ok bit.

Härligt, bra jobbat! Klokt av dig att bryta gamla vanor och göra en livsstilsförändring, och utifrån den ta hand om ekonomin på bästa sätt. Utan förändringar i livet, rullar ju den onda spiralen bara på… fortsätt kämpa!

Hej allihop,

Så himla bra kämpat! Snälla fortsätt att delge oss här! Jag startade i mars i år på ca 560tkr och är nu nere i 522 tkr. Längtar såååå till att komma under en halv miljon, vilken milstolpe!

Härligt, bra jobbat! Klokt av dig att bryta gamla vanor och göra en livsstilsförändring, och utifrån den ta hand om ekonomin på bästa sätt. Utan förändringar i livet, rullar ju den onda spiralen bara på… fortsätt kämpa!
Tack för ditt pepp Lippe! Ja jag kände verkligen att nu är det dags för förändring. Jag har haft en sån osund relation till pengar och bara skadat mig själv i slutändan.

Tack igen för peppen, jag är egentligen helt slut av allt extra knäck och börjar känna mig på gränsen till utmattning. Men jag kämpar på. Mitt delmål blir att när jag betalat av collector att ta en vecka ledigt och bara vara :)

Så himla bra kämpat! Snälla fortsätt att delge oss här! Jag startade i mars i år på ca 560tkr och är nu nere i 522 tkr. Längtar såååå till att komma under en halv miljon, vilken milstolpe!
Tack! :)
Absolut, jag ska verkligen fortsätta uppdatera för att kanske inspirera andra. Jag ska komma till 0 i skulder. Det må ta ett tag men jag kommer komma dit!!

Jag har också läst din tråd och blir så motiverad av den. Du är en otrolig kämpe och jag tror verkligen på dig! Vi har haft lite samma förutsättningar med lön, skuldnivå etc så jag känner igen mycket av det du skriver. Kämpa på, vi är där snart! Jag vet att det är tufft och man blir så trött: men man får komma ihåg hur långt man faktiskt kommit :)

Ha en fin sommar

Annan fråga:
Som ni ser har jag 3 lån, varav ett snart är avbetalt.
Jag kommer då ha Marginalen och Lendify. Lendify kostar mig 5490 i månaden (sjuk ränta, amorterar endast 1200kr varje månad….) och marginalen 920:- i månaden (200kr amortering varje månad).

Frågan är om jag ska ansöka samlingslån? Tanken är ju att jag ska fortsätta beta av ett lån i taget men när jag kommer ha två stora lån kvar känns det som det vore bäst att slå ihop det OM jag får bättre ränta samt månadsavgift! Helt sjukt att jag betalar nästan 4.000 i ränta på mitt Lendify lån!

Längtar tills den dagen jag kommer under 300.000 i skuldnivå. Det känns ändå en helt ok summa att vara skuldsatt på iförhållande till min inkomst (självklart är 0 skulder bättre men det lugnar lite mina nerver att åtminstone komma ner till 300).

300k är väl helt OK tycker jag. Om du kan sträcka ut på det över en bra tid, så blir det ju lugnare för nerverna.

Det är det som är min plan med mina skulder - att skaffa mig ett lån på 15 år och "parkera" skulderna på en nivå där månadskostnaden inte är så farlig, och som samtidigt gör det möjligt för mig att betala ner på det på några år i en takt som är bra för mig.

Samlingslån låter som en bra plan. Det finns många kunniga på detta forum som borde kunna hjälpa dig med när du ska söka. Definitivt när du är under 350000kr men kanske redan tidigare. Vad har du för deklarerad inkomst?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp