Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Erfarenheter av meddelandelån, faktura via mail?

om man har swedbank betalar dom ut pengar under helg?

Efter att du bekräftat din låneansökan överförs pengarna till ditt bankkonto utan dröjsmål under kundtjänstens öppetider: må-lö kl 06.00-22.00 sö kl 12.00-16.00

Som jag förstår gäller det även Swedbank

Ja, dom betalar ut. Men har du Swedbank får du pengarna nästkommande bankdag.

Man kan ju kryssa i e-faktura. Då ska man bara få fakturan via mejl. Någon som kan bekräfta?

Confirm:) såhär är det fick jag klart för mig: första gången man lånar måste man logga in och bekräfta sin mailadress innan man accepterar lånet annars kommer fakturan med post. Andra gången om man har e-faktura inställt och mailen är bekräftad komme faktura via mail endast.

Jasse: Har du provat? Fungerar det?

Har testat och fick endast fakturan på mail andra gången

Första gången man ansöker fick åtminstone jag en faktura på posten. Man får en PIN-kod och från andra lånetillfället kan man välja att få sin faktura via mail. Har du fått tillfälle att välja mail-faktura så kan du lita på att det bara kommer på mail, inget att oroa sig för.

Dom ringer inte upp om du använder e-legitimation.

Kan rekommendera Meddelandelån, fungerar bra.

Senast ändrad:
Varning meddelandelån

Vill varna för dessa, sökte en summa på 3000 och fick till svar att jag hade ett obetalt lån hos dem!! Till saken hör att det var första gången och inte testat dem förr. Mailade och frågade om det konstiga svaret och fick då till svar att det betydde att jag fått "avslag". Mycket märkligt förfarande, och nej har varken anmärkningar och bra inkomst.

Medelandelån

Aldrig haft några problem med dessa. Snabb & bra, alltid faktura på mailen (om man väljer det) även bra nu när jag har dem hos inkasso. Man har väldigt god tid på sig att betala, inga massa hot om krono, som en del är väldigt snabba med en av de bästa tycker jag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp