Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Erfarenheter av meddelandelån, faktura via mail?

Numera har dom Intrum som fakturerar.
Någon som vet ifall det dröjer en dag innan man har pengarna på kontot ifall man har Swedbank?

Jag fick fakturor från Meddelandelån senast idag och ja, det står Meddelandelån i stor text på kuvertet!

Usch, jag börjar riktigt skämmas för brevbäraren, skulle aldrig avslöja att det är jag som har just min brevlåda (bor på landet, har brevlåda ute). Och jag hoppas VERKLIGEN att ingen granne råkar glutta i min brevlåda med tanke på allt som rasslar in :-(

Meddelandelån har tyvärr bytt från Gothia till Intrum Justitia för fakturering och inkasso. De bytte 2013-05-24

Dom hade ju intrum förut innan gothia. Kan tänka mig att de tycker det var för långsam återbetalning hos gothia. intrum är hårdare. Vad händer nu med oss som har avbetalningsplan hos gothia, nån som vet?

Jag fick fakturor från Meddelandelån senast idag och ja, det står Meddelandelån i stor text på kuvertet!

Usch, jag börjar riktigt skämmas för brevbäraren, skulle aldrig avslöja att det är jag som har just min brevlåda (bor på landet, har brevlåda ute). Och jag hoppas VERKLIGEN att ingen granne råkar glutta i min brevlåda med tanke på allt som rasslar in :-(

Usch ja, håller med till fullo. Bor också på landet och här händer det att min post hamnar hos grannen... Diverse sms-lånfakturor och ett och annat inkassokrav...

Dom hade ju intrum förut innan gothia. Kan tänka mig att de tycker det var för långsam återbetalning hos gothia. intrum är hårdare. Vad händer nu med oss som har avbetalningsplan hos gothia, nån som vet?

Var i kontakt med Gothia 30/5 då de lade ihop min skuld till meddelandelån med en annan skuld så redan ingångna avtal fortsätter.

Usch ja, håller med till fullo. Bor också på landet och här händer det att min post hamnar hos grannen... Diverse sms-lånfakturor och ett och annat inkassokrav...

En jäkla stress och ångest utöver ekonomin - att andra ska få kännedom om den :-/ (Brevbäraren vet såklart, och han måtte ju undra hur det är fatt..)

En jäkla stress och ångest utöver ekonomin - att andra ska få kännedom om den :-/ (Brevbäraren vet såklart, och han måtte ju undra hur det är fatt..)

Blir till att i det längsta försöka klara sig på att låna av de "anonyma" dvs, Trustbuddy, Vivus, Onea, Risicum, Ok money osv..

Skäms när jag öppnar min egen brevlåda! :-/

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp