Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Efter skuldsanering

Beror på spel o överkonsumtion.
Ville gärna både äta kakan o ha den kvar.
Tänkte inte alls när beroendet slog till,
Kunde spela till sista kronan på kontot och ville resa o konsumera ligger lite annat bakom också men det stora hela är spel o överkonsumtion.
1000 000kr i skulder hemskt
Usch jobbigt. Hoppas det löser sig för dig.

om allt funkar som det ska bör man inte få lån under skuldsaneringen, tror dock det kan ske också
Borde ju inte gå att få lån då men man vet aldrig. Mycket svårt bör det vara i alla fall. Skulle inte ens komma på tanken att försöka få lån då utan verkligen ta vara på min chans o städa upp efter mig.

Sen tror jag att man ska ha respekt för att leva med skuldsanering under 5 hela år är TUFFT. Än mer så OM man har den gamla skuldsaneringen där man inte har 2 betalfria månader/år.

Jag menar...livet stannar ju inte upp. Saker händer...tänder går sönder, glasögonen förläggs, husdjuret blir sjukt, bilen pajar, TV:n kraschar, etc etc...

Har man den nya skuldsaneringen och en relativt bra inkomst, som man får behålla 2 ggr/år, så är det oerhört befriande. Pengar som man verkligen måste hantera och lägga undan för just oförutsedda kostnader.

Att skuldsanering finns är en GÅVA. Något man inte får ta för givet. Det ger oss möjlighet att ”komma tillbaks”.
Den möjligheten ska man inte äventyra, men som sagt, livet är ständigt föränderligt... :)

Hej! Jag har en fråga. Har 1 månad kvar av min skuldsanering. Betalar in sista alltså i slutet av Juni månad. Men i mina papper som jag fick av kronofogden för 5 år sedan står det att jag fick inledande den 19/6. Vad innebär detta? När försvinner min prick osv. Någon som kan berätta för mig vad som gäller nu???
Tack för att ni finns här inne. Betyder jättemycket .

Jag fick inledande den 22 april 2014, anmärkningen om skuldsanering försvann exakt den dagen trots att min sista betalning inte var gjord (gjorde ju den 25 april).

Senast ändrad:
Jag fick inledande en 22 april 2014, anmärkningen om skuldsanering försvann exakt den dagen trots att min sista betalning inte var gjord (gjorde ju den 25 april).

GRATTIS till Dig Vickan !! Himla bra jobbat... :) Måste vara enormt stort att nu vara ”fri” igen och inte minst att vara SKULDFRI !!! :)

GRATTIS till Dig Vickan !! Himla bra jobbat... :) Måste vara enormt stort att nu vara ”fri” igen och inte minst att vara SKULDFRI !!! :)
Tack :)
Helt seriöst så har jag nog inte fattat det än!
Att man från en dag till en annan är "normal" i andras ögon.
Tex skriva över lägenheten, mobil/tv-abonnemang på mig är helt fantastiskt!

Sen tror jag att man ska ha respekt för att leva med skuldsanering under 5 hela år är TUFFT. Än mer så OM man har den gamla skuldsaneringen där man inte har 2 betalfria månader/år.

Jag menar...livet stannar ju inte upp. Saker händer...tänder går sönder, glasögonen förläggs, husdjuret blir sjukt, bilen pajar, TV:n kraschar, etc etc...

Har man den nya skuldsaneringen och en relativt bra inkomst, som man får behålla 2 ggr/år, så är det oerhört befriande. Pengar som man verkligen måste hantera och lägga undan för just oförutsedda kostnader.

Att skuldsanering finns är en GÅVA. Något man inte får ta för givet. Det ger oss möjlighet att ”komma tillbaks”.
Den möjligheten ska man inte äventyra, men som sagt, livet är ständigt föränderligt... :)
Så sant❤️

Jag fick inledande den 22 april 2014, anmärkningen om skuldsanering försvann exakt den dagen trots att min sista betalning inte var gjord (gjorde ju den 25 april).
Ok då får jag se om den är borta den 19/6. Hoppas. Ska bli så skönt . Som du säger att tex kunna hyra ett släp om man skulle behöva utan att det ska uppstå en pinsam situation.
Bra jobbat att du fixade det

hur gick det försvann den 19/6 eller 1/7?
Då min började 11/2-16 så funderar jag själv om det blir 1/3 eller 11-/2 2021

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp