Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Efter skuldsanering

Ja jag har ju den gamla skuldsaneringen. Så inga betalningsfria månader. Har också fått betala in till alla fordringsägare varje månad. Många av dom har ju inte ens velat hjälpa till med vart man ska betala utan man har fått ringa upp dom och fixa. Men det är ju självförvållat på sätt och vis. Men snart är det över äntligen. Det har varit riktigt tufft vissa månader. Har tänkt att det kommer inte att gå. Men jodå det har det gjort. Så du kommer också fixa det.. Det ska bli så skönt att få en omstart och lite extra pengar i plånboken varje månad.. Ungefär 7000 kr extra närmare bestämt. Rena lyxen ju. Lycka till med ditt med bara att kämpa så går det.
Förstår att det känns skönt. Hur mycket hade du i skulder? Vad orsakade skuldberget?
Tack o lycka till själv ❤️

Förstår att det känns skönt. Hur mycket hade du i skulder? Vad orsakade skuldberget?
Tack o lycka till själv ❤️
Jag hade 500000-600000 ca i skulder. Orsaker konsumtion fick barn vars pappa tog lån i mitt namn och lämnade mig med barn och skuld och så tog jag lån för att betala av lån och till slut var det helt omöjligt att betala av. Tog sms lån osv. Var mamma ledig och försökte klara mig själv och det gick åt skogen. Så många dåliga beslut. Men aldrig mer. Själv då? Hur mycket och vad beror det på?

Ååååå så himla skönt. Nej inga nya skulder här inte. Tack för svar
Svårt att kanske dra på sig nya skulder vid skuldsanering hur skulle man lyckas med det? Är väl stopp överallt o fem år framåt!

Svårt att kanske dra på sig nya skulder vid skuldsanering hur skulle man lyckas med det? Är väl stopp överallt o fem år framåt!

Privatskulder, handla på faktura där handlaren inte tar upplysning, missköta betalningar... Det är nog inte så svårt om man vill det.

Privatskulder, handla på faktura där handlaren inte tar upplysning, missköta betalningar... Det är nog inte så svårt om man vill det.
Privat skulder möjligtvis men handla på faktura blir nog svårt,
Absolut missköta betalningar tänkte mest på lån att det blir svårt.

Jag hade 500000-600000 ca i skulder. Orsaker konsumtion fick barn vars pappa tog lån i mitt namn och lämnade mig med barn och skuld och så tog jag lån för att betala av lån och till slut var det helt omöjligt att betala av. Tog sms lån osv. Var mamma ledig och försökte klara mig själv och det gick åt skogen. Så många dåliga beslut. Men aldrig mer. Själv då? Hur mycket och vad beror det på?
Beror på spel o överkonsumtion.
Ville gärna både äta kakan o ha den kvar.
Tänkte inte alls när beroendet slog till,
Kunde spela till sista kronan på kontot och ville resa o konsumera ligger lite annat bakom också men det stora hela är spel o överkonsumtion.
1000 000kr i skulder hemskt

Gå till tandläkaren för 30k och sedan tycka "men det ingår i min skuldsanering så det ska och kan jag inte betala " tex.
Annars låta bli att betala skatter, bilskatt, tvavgift, vårdavgifter, telefonräkningar etc

Gå till tandläkaren för 30k och sedan tycka "men det ingår i min skuldsanering så det ska och kan jag inte betala " tex.
Annars låta bli att betala skatter, bilskatt, tvavgift, vårdavgifter, telefonräkningar etc
Okej tänkte mest på lån men det är klart såna skulder går Ju att dra på sig onödigt o dumt kan man tycka när man fått en andra chans. Men ni har rätt så kan det ju vara
Och dom skulderna ingår ju inte i saneringen som kommer efter beslutet

Okej tänkte mest på lån men det är klart såna skulder går Ju att dra på sig onödigt o dumt kan man tycka när man fått en andra chans. Men ni har rätt så kan det ju vara

om allt funkar som det ska bör man inte få lån under skuldsaneringen, tror dock det kan ske också

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp