Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Divide - Ny kontokredit

Jag har blivit preliminärt beviljad. Vore intressant att veta vad som kan ställa till det vid nästa kontroll? Någon som har frågat dem och detta?

Nån som hört nåt? Provkör de denna veckan? Kan man tro de kommer igång under nästa vecka?

Väldigt intressant att se hur många av oss som faktiskt blir beviljade när de lanserar. :D

Har dom gjort fler förändringar i villkoren nu i dagarna?

Följande svar får jag från deras kundtjänst:

”Vi kan dessvärre inte gå in på detaljer gällande hur vi initialt och kontinuerligt kommer säkerställa kreditvärdigheten hos våra kunder och på så sätt säkerställa betalningsförmågan.
Hoppas du förstår oss”.

Alltså, inget svar.

Jag har blivit preliminärt beviljad. Vore intressant att veta vad som kan ställa till det vid nästa kontroll? Någon som har frågat dem och detta?

Följande svar får jag från deras kundtjänst:

”Vi kan dessvärre inte gå in på detaljer gällande hur vi initialt och kontinuerligt kommer säkerställa kreditvärdigheten hos våra kunder och på så sätt säkerställa betalningsförmågan.
Hoppas du förstår oss”.

Alltså, inget svar.

Där började det kännas lite skumt.... Sedan när är det en hemlighet hur man gör kreditupplysning på sina kunder...?

Tycker det är riktigt dåligt att man inte rakryggat kan berätta hur eller med hjälp av vilken tjänst, men kommer att kontrollera sina kunders kreditvärdighet. Förutom via Credisafe då.

Där började det kännas lite skumt.... Sedan när är det en hemlighet hur man gör kreditupplysning på sina kunder...?

Men ingen gör det.
När du gör en ansökan hos exempelvis Swedbank tror du verkligen att du får lånet utbetalat bara för att du har en bra UC?
Knappast.
Ärendet hamnar alltid i ett senare skede på deras kreditansvariga som gör diverse kontroller. Exakt vilka dessa är eller hur kontrollen ser ut låter jag vara osagt men rimligtvis gäller samma i detta fall.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp