Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Divide - Ny kontokredit

Dagar innan lansering? Ingen vet ju ens när eller om den här produkten lanseras :D

Som sagt, låt oss se vad produkten ger. Jag kommer inte lägga mer energi på det här käbblet då du uppenbarligen inte verkar förstå min poäng. Du får väl fortsätta tro att ett enskilt låneforum påverkar lånebranchen. Undrar vem som är seriös haha!

"Ingen vet". Vad snackar du om?
Det är 15 oktober idag. Produkten ska lanseras i oktober. Enligt info är det testrunda den här veckan. Vad blir 1+1?

Hört talas om källkritik? Du stirrar dig blind på en persons uttalande här i tråden. Jag tror på det här när pengarna anländer till mitt konto. Tills dess fortsätter jag att vara skeptisk ;)

"Ingen vet". Vad snackar du om?
Det är 15 oktober idag. Produkten ska lanseras i oktober. Enligt info är det testrunda den här veckan. Vad blir 1+1?

Frågade om hur det är möjligt med enbart creditsafe för att kolla ens betalningsförmåga och om de använder sig av andra kreditupplysningsföretag. Fick följande svar:

"Hej,

Vi kommer att använda oss Creditsafe. Vidare tillämpar vi andra tillvägagångssätt i syfte att kontinuerligt verifiera kreditvärdigheten hos våra kunder och på så sätt säkerställa betalningsförmågan. Kreditbedömningen har vi utvecklat under lång tid och något som är av stor vikt för att upprätthålla aktuella räntesatser. Creditsafe registreras inte hos andra kreditgivare vilket medför att din kreditvärdighet inte påverkas negativt.

Jag önskar dig en trevlig dag, "

Jag tror det kommer vara svårt att få krediten men att de kommer nog hålla sig till enbart creditsafe som de säger.

Frågade om hur det är möjligt med enbart creditsafe för att kolla ens betalningsförmåga och om de använder sig av andra kreditupplysningsföretag. Fick följande svar:

"Hej,

Vi kommer att använda oss Creditsafe. Vidare tillämpar vi andra tillvägagångssätt i syfte att kontinuerligt verifiera kreditvärdigheten hos våra kunder och på så sätt säkerställa betalningsförmågan. Kreditbedömningen har vi utvecklat under lång tid och något som är av stor vikt för att upprätthålla aktuella räntesatser. Creditsafe registreras inte hos andra kreditgivare vilket medför att din kreditvärdighet inte påverkas negativt.

Jag önskar dig en trevlig dag, "

Jag tror det kommer vara svårt att få krediten men att de kommer nog hålla sig till enbart creditsafe som de säger.

Det som är sjukt är att ränta liksom är bättre än min ränta hos SBAB... Och ingen UC

Hört talas om källkritik? Du stirrar dig blind på en persons uttalande här i tråden. Jag tror på det här när pengarna anländer till mitt konto. Tills dess fortsätter jag att vara skeptisk ;)

Källkritik.. Varför skulle någon ljuga om att investerarna har testperiod den här veckan??

Haha.. vem är det som ska ta av sig foliehatten egentligen?

Företaget har även bekräftat att de ska lansera i oktober men nej inte enligt dig. Inte i din värld. Då ska de lansera när du säger till.

Jag hoppas på detta företag att man kan få en vettig kredit och slutlösa de sista dåliga sms lånen/krediterna.

Jag har föööör många förfrågningar hos UC + har pluggat så har en låg inkomst förra året och året innan. Men började jobba sommaren 2017 och sedan fortsatt pga av plugget.

Jag tror definitivt det finns en stor vettig marknad för bla såna som mig.

Det skulle vara guld att få en kredit på cirkus 100K och jag har aldrig varit sen med en betalning och har inga planer på att vara det i framtiden heller dock vill jag avbetala alla ”skit” lån + aldrig mer ta ett nytt. Då verkar detta nya endå ge lite hopp

Har du blivit preliminärt beviljad? Tänkte på att de höjde inkomstkravet till 300 t (som ngn skrev här)

Din argumentation är både löjlig och haltar betänkligt. Och dessutom förstår du fortfarande inte vad min poäng med inläggen är. Det är rimligt att vara skeptisk till det här företagets utlåningsmodell. Läs tråden så inser du att det finns fler som delar min skepticism. Sista meningen du uttrycker är så löjlig att jag inte ens bemödar mig att kommentera den.

Jag tycker vi sätter punkt här så får vi helt enkelt se om företaget lever upp till alla löften.

Källkritik.. Varför skulle någon ljuga om att investerarna har testperiod den här veckan??

Haha.. vem är det som ska ta av sig foliehatten egentligen?

Företaget har även bekräftat att de ska lansera i oktober men nej inte enligt dig. Inte i din värld. Då ska de lansera när du säger till.

Vi kommer att använda oss Creditsafe. Vidare tillämpar vi andra tillvägagångssätt i syfte att kontinuerligt verifiera kreditvärdigheten hos våra kunder och på så sätt säkerställa betalningsförmågan.

Vad skulle detta kunna vara? Ringa KFM exempelvis och kolla skuldsaldo (historiskt) Interna kontroller med någon dom känner på UC? Kolla kontoutdraget?

Vad skulle detta kunna vara? Ringa KFM exempelvis och kolla skuldsaldo (historiskt) Interna kontroller med någon dom känner på UC? Kolla kontoutdraget?

Ja, väldigt intressant. Hur ska de kontrollera detta kontinuerligt?

Har du blivit preliminärt beviljad? Tänkte på att de höjde inkomstkravet till 300 t (som ngn skrev här)

Jag blev prel beviljad 100k,

Jag har exakt 40k brutto i månaden så borde inte vara ngra problem hoppas jag.

Men 2017 inkomst är 288 k innan ränte avdragen för alla sms-lånen..

Behöver man över 300k för 2017 blir det problem för mig även om jag för 2018 kommer komma över 500 t o m.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp