Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Divide - Ny kontokredit

Jag har egentligen inga problem med nya tjänster som förenklar eller förbättrar människors ekonomi. Fint så.
MEN.
För mig. Människa med högst begränsad ekonomi just nu. Fast i alla möjliga rävsaxar, dåliga betyg, anmärkningar jag varit ”tvungen” att ta för att månadskostnaderna ska minska och allmänt usel situation hjälper ju just en ytterligare ”tjänst” med krävande kreditupplysning ingenting. Det är fortfarande klubben för inbördes beundran.

Som sagt, jag har egentligen inget problem med detta men jag saknar bättre och humanare aktörer som hjälper den som ligger ner. Jag vet faktiskt inte ens om det finns en enda sådan. Tills en sådan dyker upp så kan man ju tyvärr inte bry sig mindre.

Skrev till Divide och fick till svar angående lansering att dom arbetar för fullt och att man kan vänta sig en full lansering under Q1. Appen är i ett stadie just nu där dom buggtestar.

Om nu detta är sant så är det välkommet eftersom det blir den andra leverantören utöver Wästgöta som då erbjuder 250.000 via Bisnode. Kanske man kan avlasta UC:n i år, men ändå ha en bra ränta.

vad bra. Då kommer jag testa dom o ej wästgöta. Har de sagt något om räntor?

vad bra. Då kommer jag testa dom o ej wästgöta. Har de sagt något om räntor?

Ingenting om räntor. Förmodar att systemet kanske är likadant som idag? Frågan är ju dock om dom kan hålla deadline denna gång. Har ju vart några besked under årets lopp som forumsmedlemmar fått där det inte blivit av inom tidsramen.

Ingenting om räntor. Förmodar att systemet kanske är likadant som idag? Frågan är ju dock om dom kan hålla deadline denna gång. Har ju vart några besked under årets lopp som forumsmedlemmar fått där det inte blivit av inom tidsramen.

de har ändrat på frågor o svar på hemsidan 3,95-7,95 %

Var i kontakt med Divide för att höra om de kunde ta ställning till en utökning genom att ta del av senaste upplysningskopian. Fick nej där men blev istället erbjuden en höjning från 25-30K för att jag är en lojal kund. Inte mycket men har iaf bidragit till ytterligare städning av UC:n. Ett tips till er som är kunder hos Divide och betalar era avier i tid.

Var i kontakt med Divide för att höra om de kunde ta ställning till en utökning genom att ta del av senaste upplysningskopian. Fick nej där men blev istället erbjuden en höjning från 25-30K för att jag är en lojal kund. Inte mycket men har iaf bidragit till ytterligare städning av UC:n. Ett tips till er som är kunder hos Divide och betalar era avier i tid.
helt utan upplysning alltså?

Jag försöker läsa på, men oklart även här i tråden. :) De lånar alltså inte ut nya krediter just nu, vad innebär den preliminära ansökan? :)

Jag försöker läsa på, men oklart även här i tråden. :) De lånar alltså inte ut nya krediter just nu, vad innebär den preliminära ansökan? :)
Från Divides hemsida.
Vad innebär preliminär ansökan?
Inom kort lanserar vi Divide. Genom att genomföra en preliminär ansökan får du ett preliminärt besked på ditt maximala kreditutrymme. I samband med ansökan genomför vi en kreditupplysning för att fastställa ditt preliminära kreditutrymme. Kreditupplysningen genomförs av ett kreditupplysningsföretag i syfte att verifiera dina lämnade uppgifter. Om du har fått en preliminär kontokredit kommer vi återkoppla till dig innan lansering av tjänsten och fråga om du vill bli kund och därmed erhålla en kontokredit.

Vad har du nu hos dom Streetspirit?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp