- Meddelanden
- 245
- Mottagna reaktioner
- 44
- Poäng
- 157
Väldigt intressant att det går att ansöka pågrund av skulder att vid undantag få dispens om att få pensionsförsäkringen utbetald i förtid till skulderna.
Jaså-det visste jag inte, hur gör man?Väldigt intressant att det går att ansöka pågrund av skulder att vid undantag få dispens om att få pensionsförsäkringen utbetald i förtid till skulderna.
Du får ansöka, läs på bifogad länk: https://skatteverket.se/privat/etja...info/2250.4.70ac421612e2a997f85800055349.htmlJaså-det visste jag inte, hur gör man?
Skrev lite om det på sida 1 i denna tråd:Jaså-det visste jag inte, hur gör man?
Har du något att bidra med utifrån dispens för utbetalning av pensionssparande i förtid för att lösa skulder? Erfarenheter utifrån processen hos Skatteverket.Pensionsförsäkringar går i princip aldrig utmäta..
Har du något att bidra med utifrån dispens för utbetalning av pensionssparande i förtid för att lösa skulder? Erfarenheter utifrån processen hos Skatteverket.
Fast jag skulle vilja Det Gäller gäller mig personligen, om man tog det jag har i tjänstepension skulle vara skuldfri.
Förstår. En jurist hjälper han fylla i imorgon. Ska bli intressant att se dock är väl handläggningstiden lång.Sånt brukar inte spela så stor roll.
Haft ett par som fått huset sålt i stället för att kunna ta ut tjänstepensionen i förtid
Ok, att det inte brukar gå vilken data baserar du det svaret på? Bara nyfiken.Nej, det brukar inte gå.
Det är på nivån att jag känner en kollega som hört talas om en utmätning för många år sedan.