Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dispens för utbetalning av pensionssparande i förtid för att lösa skulder

Väldigt intressant att det går att ansöka pågrund av skulder att vid undantag få dispens om att få pensionsförsäkringen utbetald i förtid till skulderna.

Det kanske ska läggas till i sammanhanget att det förvisso är möjligt men i praktiken är det nästintill omöjligt.

Har du något att bidra med utifrån dispens för utbetalning av pensionssparande i förtid för att lösa skulder? Erfarenheter utifrån processen hos Skatteverket.

Nej, det brukar inte gå.

Det är på nivån att jag känner en kollega som hört talas om en utmätning för många år sedan.

Fast jag skulle vilja Det Gäller gäller mig personligen, om man tog det jag har i tjänstepension skulle vara skuldfri.

Sånt brukar inte spela så stor roll.
Haft ett par som fått huset sålt i stället för att kunna ta ut tjänstepensionen i förtid

Sånt brukar inte spela så stor roll.
Haft ett par som fått huset sålt i stället för att kunna ta ut tjänstepensionen i förtid
Förstår. En jurist hjälper han fylla i imorgon. Ska bli intressant att se dock är väl handläggningstiden lång.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp