Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Diskussion Deklaration 2017!

Har aldrig dragit av resor tidigare. Å har inte beskitat bilen. Men skrivit ner min uträkning nu å ska ringa dem, så får de väl rätta mig om ja tänkt fel :) vi har haft kurser på andra orter så ja räknade resan hemifrån å dit när ja vart där... så får se va de säger... kan ja bli straffad om ja tänkt fel??

Att inte ha besiktat bilen är möjligen problem.
Och inte för att reta upp någon men visst kan du det. För skattebrott krävs bara försök för att det ska anses vara fullbordat.

Lite irriterande att när skatteverket ska betala tillbaka under ett visst belopp så får man inte ut det förräns nästa år då man ska få mer tillbaka, men är man skyldig dom några få kronor så ska det in direkt annars blir böterna extrema. Nåväl, jag undrar om det finns någon liten chans att jag får min återbäring trots skuldsaldo på 7tkr. Kfm har inte startat utredning än och såg på mitt skattekonto imorse att det står utbetalning till konto 170603. Står ingenting om kfm någonstans. Tacksam för svar

https://kronofogden.se/42874.html
Hur fungerar det med skatteåterbäring om jag har skulder hos Kronofogden

Har du skulder kommer Skatteverket i första hand överföra pengarna till oss för att minska din skuld.

Det innebär att du först får ett besked om överskottet från Skatteverket och därefter får du ett brev från oss där vi förklarar vilka skulder pengarna gått till. Det kan dröja några dagar mellan breven och anledningen är att pengarna måste bokföras hos oss innan vi kan skicka vårt brev till dig.

Beroende på vilken sorts skuld pengarna går till kallas det antingen att avräkna eller utmäta överskottet och därför kan brevet från oss heta antingen "Besked om avräkning" eller "Bevis om utmätning". Har du flera olika skulder kan du få båda typerna av brev.

Självklart utmäter vi aldrig mer än du har i skuld och får du tillbaka mer i skatt än vad du har i skuld får du resterande belopp utbetalt från Skatteverket.

Att inte ha besiktat bilen är möjligen problem.
Och inte för att reta upp någon men visst kan du det. För skattebrott krävs bara försök för att det ska anses vara fullbordat.

Fast har ju inte försökt att begå skattebrott .... bilen besiktas ju inte när den är ny den är 2 år bara

Har aldrig dragit av resor tidigare. Å har inte beskitat bilen. Men skrivit ner min uträkning nu å ska ringa dem, så får de väl rätta mig om ja tänkt fel :) vi har haft kurser på andra orter så ja räknade resan hemifrån å dit när ja vart där... så får se va de säger... kan ja bli straffad om ja tänkt fel??
Om du uppfyller kraven för bilavdrag https://www.skatteverket.se/privat/...chfranarbetet.4.3810a01c150939e893f25603.html ska det väl inte vara några problem, dessutom har de dessa beviskrav:
"Alla som ska lämna deklaration är skyldiga att genom anteckningar, räkenskaper eller på annat lämpligt sätt se till att deklarationen kan upprättas och kontrolleras.

Det är du som deklarerar som har bevisbördan när det gäller yrkade avdrag i deklarationen. Det vill säga om du yrkar avdrag i deklarationen ska du kunna visa att du faktiskt haft motsvarande kostnad.

När det gäller just avdrag för bilkostnader ska du kunna visa att du haft en bil som har rullat så många mil som avdrag yrkas för. Det ska också finnas utrymme för privata mil. Du kan visa hur långt bilen körts under året genom att visa upp besiktningsprotokoll för bilen för de senaste åren där det framgår mätarställningen vid respektive besiktningstillfälle. Även uppgiven total årlig körsträcka i bilförsäkringen är av intresse.

Du får också vara beredd att visa dina bensinkostnader för den totala körsträckan under året. Det kan göras genom årsbesked från bensinbolaget där du har ditt bensinkort eller genom kontantkvitton.

Om du bytt bil under året eller kört med en bil som du lånat av släktingar eller vänner är det än viktigare att du kan visa hur många mil som du kört med varje bil du använt under inkomståret.

Det kan konstateras att domstolarna ställer relativt höga krav på deklaranterna när det gäller stora avdrag för resor mellan bostad och arbetsplats"

Om du uppfyller kraven för bilavdrag https://www.skatteverket.se/privat/...chfranarbetet.4.3810a01c150939e893f25603.html ska det väl inte vara några problem, dessutom har de dessa beviskrav:
"Alla som ska lämna deklaration är skyldiga att genom anteckningar, räkenskaper eller på annat lämpligt sätt se till att deklarationen kan upprättas och kontrolleras.

Det är du som deklarerar som har bevisbördan när det gäller yrkade avdrag i deklarationen. Det vill säga om du yrkar avdrag i deklarationen ska du kunna visa att du faktiskt haft motsvarande kostnad.

När det gäller just avdrag för bilkostnader ska du kunna visa att du haft en bil som har rullat så många mil som avdrag yrkas för. Det ska också finnas utrymme för privata mil. Du kan visa hur långt bilen körts under året genom att visa upp besiktningsprotokoll för bilen för de senaste åren där det framgår mätarställningen vid respektive besiktningstillfälle. Även uppgiven total årlig körsträcka i bilförsäkringen är av intresse.

Du får också vara beredd att visa dina bensinkostnader för den totala körsträckan under året. Det kan göras genom årsbesked från bensinbolaget där du har ditt bensinkort eller genom kontantkvitton.

Om du bytt bil under året eller kört med en bil som du lånat av släktingar eller vänner är det än viktigare att du kan visa hur många mil som du kört med varje bil du använt under inkomståret.

Det kan konstateras att domstolarna ställer relativt höga krav på deklaranterna när det gäller stora avdrag för resor mellan bostad och arbetsplats"
Ja asså ja kan bevisa hur ja räknat och varför .... ja kan bevisa vad bilen gått på 2 år vilket ger utrymme för många privata mil också pluss att ja knappt körde under min lediga tid... kan leta rätt på bensinkostnader då allt ja tankar vart på kort... så bör va lugnt då?

om ja har kurser på andra orter så bör de ju även räknas som till å från arbete ellerhur???

Får du inte det betalt av jobbet?

Stora problemet brukar vara att visa att man sparar de två timmar som krävs

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp