Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Diskussion Deklaration 2017!

Lite irriterande att när skatteverket ska betala tillbaka under ett visst belopp så får man inte ut det förräns nästa år då man ska få mer tillbaka, men är man skyldig dom några få kronor så ska det in direkt annars blir böterna extrema. Nåväl, jag undrar om det finns någon liten chans att jag får min återbäring trots skuldsaldo på 7tkr. Kfm har inte startat utredning än och såg på mitt skattekonto imorse att det står utbetalning till konto 170603. Står ingenting om kfm någonstans. Tacksam för svar
Du kan ju alltid söka jämkning. Beträffande återbäringen så ser det ut som den kommer att betalas ut till kontot, men min gick direkt till KFM, vilket jag räknat med. Jag fick ett brev någon vecka senare om att skatteåterbäringen betalts ut direkt till KFM.

Får du inte det betalt av jobbet?

Stora problemet brukar vara att visa att man sparar de två timmar som krävs
Det är inget problem då enkelresa tar 1,5 timmar - 2 timmar kommunalt pga massa byten..: å 1,5 timme å vänta när ja slutar å på helgen har redan sista bussen gått när ja kommer ifrån.....

men de värsta som kan hända om ja lägger fram allt såhär är väl stt de nekar ??

Det är inget problem då enkelresa tar 1,5 timmar - 2 timmar kommunalt pga massa byten..: å 1,5 timme å vänta när ja slutar å på helgen har redan sista bussen gått när ja kommer ifrån.....

men de värsta som kan hända om ja lägger fram allt såhär är väl stt de nekar ??

Hur länge tar det att åka bil då? Om det tar 1.5 till två med kommunala medel kan du inte spara två timmar på bil? Du kan ju ha rätt till avdrag för de dagar du jobbat helg

Vårdslös skatteuppgift, då räcker det med att man inte haft riktig koll.
Böter eller fängelse ett år. I praktiken böter.
Ringa vårdslös skatteuppgift, där man särskilt ska se till beloppets storlek slipper man straff för

Jag har dragit av för resor flera år utan nån granskning. Bor du på en ort och jobbar på en annan så kan det ju inte vara några problem. Jag bara kollar almanackan där jag skrivit alla arbetspass och den vanliga milersättningen på 18:50.

Jobbar dock skift så måste åka bil

Hur länge tar det att åka bil då? Om det tar 1.5 till två med kommunala medel kan du inte spara två timmar på bil? Du kan ju ha rätt till avdrag för de dagar du jobbat helg
Tar 40 min med bil... bussarna åker småvägarna...

Jag har gjort avdrag också, tror inte jag granskats.. det var dock ett gängnår sedan

Vårdslös skatteuppgift, då räcker det med att man inte haft riktig koll.
Böter eller fängelse ett år. I praktiken böter.
Ringa vårdslös skatteuppgift, där man särskilt ska se till beloppets storlek slipper man straff för
Humm okej... nu blir ja fan rädd... tänk om de anser ja räknat fel vad gör ja då??? Fängelse?? Ja hade bara 2 veckor semester också så beror på det också! Vad ska ja göra nu om ja tänkt fel å räknat fel... gjorde bara som min kollega sa åt mig å ändrade i efterhand på resorna för så hade hen gjort å fått de godkänt alla år hen jobbat

Tar 40 min med bil... bussarna åker småvägarna...

Då har du alltså möjligen rätt till avdrag på de dagar du jobbar helg, om nu det beloppet når upp över grundbeloppet

Ja granskas nog för att ja va in å ändrade reseavdragen då hon sa att ja räknat fel

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp