Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

dinfinans.se nytt lån

Sökte igår förmiddag, fick mail att ansökan var mottagen direkt men sen inte hört något mer.

jag ifrågasatte detta företag men blev påhoppad av en naiv moralkärring här i tråden.

vilket seriöst företag skriver först:

"Hej

Vi ber om ursäkt för dröjesmålet, din ansökan är nu GODKÄND.
Pengarna är utbetalda och finns på ditt konto i morgon (Måndag)"

- Notera, pengarna är utbetalda.

i ett mail senare efter:

"Hej

Detta är ett meddelande till de kunder hos DinFinans som har fått en godkänd ansökan men ännu inte fått pengar utbetalda till sitt konto.
Vi har problem med utbetalningar till banker som inte är Swedbank eller Nordea. Detta är något som vi jobbar stenhårt med att lösa.
Då belastningen på vårt system varit mycket hög har detta tagit längre tid än beräknat att åtgärda.
DinFinans ber om ursäkt för detta och hoppas på förståelse från DIG som kund.
Mer information meddelas via mail så fort vi kan!"

det är som sagt inte jag som lånat pengar utan en bekant men man kan ju inte låta bli att skratta åt hur det sköts.

behöver jag säga att min vän inte fått pengarna ännu ? tisdag vid lunch.

Senast ändrad:
Det hjälper ingen att ni hoppar på varandra, alla har olika uppfattningar och erfarenheter av kreditgivarna. Så håll en bättre ton gentemot varandra hädanefter, tack.

Inget besked

Hej,jag skrev igår att jag ansökte vid 13-tiden! Det enda jag fått i mail att de ska återkomma med svar,sen fick jag efter det mail om att de har problem med utbetalningar till banker som inte är Nordea o Swedbank,såg att någon mer fått det oxå här.Men jag vet fortfarande inte om det är godkänt eller ej,för något sådant mail har jag inte mottagit! Hoppas det kommer ett besked så man vet....så fortsättning följer !!

Någon som inte har Nordea eller Swedbank som fått sina pengar?? Skulle haft mina pengar igår enligt mail men fick inga så ringde dom igår, då sa dom att de skulle säkert komma senare på kvällen eller som idag, men inga pengar idag heller, och nu helt plötsligt svarar dom inte när man ringer..... Känns suspekt detta..

Jag sökte i söndags och fick mail om att dom återkommer med besked inom kort, därefter har jag fått svar på min fråga om vilka som fakturerar. Men inget besked kring låneansökan.

handelsbanken

Inga pengar å inge svar på mailen men har fått från min upplysning att dom kollat mig

Har så svårt att se att det skulle vara problem att föra över pengar till andra banker, att det kanske tar liiiite längre tid e ju sin sak..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp