- Meddelanden
- 3 736
- Mottagna reaktioner
- 2 654
- Poäng
- 1 737
Man kan diskutera det juridiska utan att bli politisk.Hade velat skriva både det ena och det andra men politik är förbjudet![]()
Man kan diskutera det juridiska utan att bli politisk.Hade velat skriva både det ena och det andra men politik är förbjudet![]()
Man kan diskutera det juridiska utan att bli politisk.

Läser en tråd på FB, där någon träffat en kille med skuldsanering och undrar om det påverkar henne om de flyttar ihop.
Flertalet berättar att inget påverkas, att de själva har skuldsanering och när man har det har man en plan på 5år som man får ibörjan, den är sedan samma genom hela skuldsaneringen 🤯
En annan berättar att hon har en 0-plan och hennes kille som tjänar en hel del flyttade in till henne, men hon har inte hört något från kfm om det utan den är fortfarande 0-plan. 🤯
De verkar vara många som inte vet att man bör begära omprövning
Hon saknar inte helt inkomst, utan låg precis på gränsen, men enligt sig själv kunde betala någon hundring.Man bör alltid ha flera källor när man frågar saker som ka vara viktigt..
Det kan stämma, om hon helt saknar inkomst..
FAFO. Om hon har en tid kvar så lär ju borgenärer begära omprövning om det är motiveratHon saknar inte helt inkomst, utan låg precis på gränsen, men enligt sig själv kunde betala någon hundring.
Men hävdar att hon ej behöver betala pga av orsaken till skulderna, samt att i hennes beslut står det inte att hon "ska" utan att hon "kan" ansöka om prövning.
Vilket det står i alla beslut. Därav behöver hon ej ompröva trots ny sambo som tjänar bra, åh tydligen ingen annan heller 😅
Jag tror följande står i alla beslut..
Men jag kanske ska tolka _kan_ som att det inte behövs framöver..
"Om dina ekonomiska eller personliga förhållanden ändras under tiden du har skuld-
sanering kan du ansöka om omprövning för att vi ska kunna ändra det du ska betala.
Det är viktigt att du ansöker om omprövning så fort du vet att en förändring kommer att ske"
Ojjjjj snus alkohol etc kan ja köpa. Men fikaaat etc hade jag ibtr klarat av att avstå från. Vad duktig är då, 🤭.Självklart gör jag det! Men inte flera gånger i månaden givetvis, men man kan inte sluta leva helt. De är min belöning för att fortsätta orka.
Dricker däremot ingen alkohol, snusar / röker inte och har inte ätit godis / fikabröd / glass på över 1 år.![]()
Interesting interesting. Då är snuset din bästa vän alltså 🤭I valet mellan mat och snus så hoppar jag över maten.
Tror helt seriöst att jag varit utan snus totalt en timme under mitt liv (vakna tid) sedan jag fyllde 16 och den timmen var när jag var nedsövd när dom opererade bort min gallblåsa här om året.
Haha! De har varit min last under många år så jag bestämde mig årsskiftet 24/25 att de får vara slut med sånt. Dels för ekonomin men också för att se om jag mår bättre och känner mig piggare utan socker.Ojjjjj snus alkohol etc kan ja köpa. Men fikaaat etc hade jag ibtr klarat av att avstå från. Vad duktig är då, 🤭.
Är det pga ekonomin som gjort att du tagit avstånd från det goda?
Äter du det när du blir bortbjuden etc då?