Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

2 frågor.

Fick min första p-bot i livet! Jackpot. 600 spänn så det är väl inte hela världen. Men bilen står ju på företaget, så min fråga är när jag måste senast betala innan det blir påminnelser och skit? Vad har man på sig är det en vecka, eller två eller tre? Hur funkar det?

Fråga 2: Snarlikt men frågar inte åt mig själv. CSN. Dom plussar ju på typ 500 spänn i påminnelseavgift, eller inte riktigt men groteskt dyrt är det iallafall. När måste dom senast ha pengarna innan man får den "extra" avgiften?
Svar på fråga 1: Står väl på boten? Googla företaget som bötfällde dig så lär det stå där som vanliga frågor. :)

2 frågor.

Fick min första p-bot i livet! Jackpot. 600 spänn så det är väl inte hela världen. Men bilen står ju på företaget, så min fråga är när jag måste senast betala innan det blir påminnelser och skit? Vad har man på sig är det en vecka, eller två eller tre? Hur funkar det?

Fråga 2: Snarlikt men frågar inte åt mig själv. CSN. Dom plussar ju på typ 500 spänn i påminnelseavgift, eller inte riktigt men groteskt dyrt är det iallafall. När måste dom senast ha pengarna innan man får den "extra" avgiften?
1: Tror det är 14 dagar. bara att betala och se glad ut tyvärr :-(

2: Jag vill minnas det kommer ganska snabbt, och dem är OMÖJLIGA att få att släppa på avgifterna.
Jag hittade nog ett litet kryphål dock, jag loggade in på CSN och ansökta om att ändra betalplanen vilket gav automatiskt avslag, men då la dem upp alla betalningar som inte gått till KFM ännu på en ny betalplan året ut. Utan förseningsavgifter.

2 frågor.

1. Olika, sist var det 10 dagar för mig.

2. Första påminnelsen, sen får du ha max tre sena innan det skickas direkt till kfm.

2 frågor.

Står det inte datum att betala på pboten?

Csn räcker det med en dag för att åka på fen femhundringen

Den här artikeln påminner mycket om ett par böcker jag läste under min egen tid som spelmissbrukare. För mig blev dom inte skräckexempel, utan jag använde det snarare som ett försvar för mig själv. "Såå långt har det iallafall inte gått. Jag skulle aldrig strunta i hyran. Jag skulle aldrig ta såna risker." Problemet var bara, att jag flyttade fram gränserna, en efter en, som dom flesta andra i beroende och missbruk. Oerhört skrämmande hur många liv spelandet förstör!

Den klubben han hänvisar till, står inte vilken adress han vart på men om det är norra Grängbergsgatan i Malmö så var det här mina "privata" skulder uppstod också.

Kommer ihåg när jag spelade där då var det en högt uppsatt åklagare som var med. Men som han säger i artikeln när du går in i den sunkiga rökfyllda lokalen kan du tro att du är i Las Vegas. Det är flådiga bilar, flådiga klockar, kavajer för 50.000 och normala tanken är att det är brottspengar men som sagt jag hade ett väldigt välbetalt jobb, en åklagare tjänar bra, det fanns läkare och massa annat. Men lokalen ser ut som ett ruckel som delar lokaler med en däckverkstad.

Kommer ihåg när jag spelade där då var det en högt uppsatt åklagare som var med. Men som han säger i artikeln när du går in i den sunkiga rökfyllda lokalen kan du tro att du är i Las Vegas. Det är flådiga bilar, flådiga klockar, kavajer för 50.000 och normala tanken är att det är brottspengar men som sagt jag hade ett väldigt välbetalt jobb, en åklagare tjänar bra, det fanns läkare och massa annat. Men lokalen ser ut som ett ruckel som delar lokaler med en däckverkstad.
Problemet är kanske inte dem pengarna du hade med dig, utan pengarna du och alla andra lånade som kanske inte var helt lagliga?
Någon som lånar ut pengar och dessutom har en pistol med sig livnär sig nog inte genom att gå till sjukhuset och ställa diagnoser tänker jag :)

Problemet är kanske inte dem pengarna du hade med dig, utan pengarna du och alla andra lånade som kanske inte var helt lagliga?
Någon som lånar ut pengar och dessutom har en pistol med sig livnär sig nog inte genom att gå till sjukhuset och ställa diagnoser tänker jag :)

Visst är det så och det är ganska vanligt förfarande dessutom, "råkar" alltid finnas någon som "kan" låna ut pengar till skyhög ränta...

Jag hade en gång 50% på en månad.

Lånade 100.000 fick betala tillbaka 150.000 månaden efter.

Usch må det aldrig upprepa sig...att man tog sig igenom detta är ett under.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp