- Meddelanden
- 31 419
- Mottagna reaktioner
- 16 474
- Poäng
- 11 677
Såg det, man ska inte haka upp sig på detaljerJa men köp du. Tror inte du lyckas dock. Inlägget är ju från 2019![]()
Såg det, man ska inte haka upp sig på detaljerJa men köp du. Tror inte du lyckas dock. Inlägget är ju från 2019![]()
Skulder för indrivning har förmånsrätt framför skulder utanför Kronofogden.Har även en till fråga, jag har en liten skuld till en familjemedlem, kan man förklara för fogden att man har en skuld till anhörig och fråga om man får behålla mera pengar så man kan fortsätta att betala familjemedlemmen?
Du kan göra en beräkning på deras hemsida, annars är det bäst du fyller i korrekta uppgifter.Hej dyker in i tråden då jag har lite frågor, jag kommer att få löneutmätning förhoppningsvis då jag har skuld hos fogden på cirka 200 papp, jag har fått att jag ska fylla i ett brev med inkomst o annat, om jag inte fyller i brevet räknar dom på ett shablonbelopp, ja har cirka 23 000 ut, hur mycket tror ni dom kommer att ta?
Jag skulle inte säga korkat. Du agerade ur stress - vilket är rimligt. Det är så de metoderna funkar de talar till ens sidor styrda av stress. Det enda det påvisar hos dig är att du är mänsklig.Tack! Oerhört korkat att göra det man vet att man inte ska göra! Läxan är gjord.
Aha. Detta gäller inte mig utan en person i min närhetJa. Båda beloppen ska finnas med om det är att vanligt beslut.
Osäker på hur det ser ut vid maxbeslut, men förbehållsbeloppet ska stå med oavsett.
12.30 idag på Regeringskansliets Youtube så hålls en pressträff om förslag gällande amorteringskrav och bolånetakDet är lite mer oklart. Men marknaden prisar halvt in även en sänkning i September. Så kan bli att räntan kommer ner både i Juli och i September. Från 2.25 idag till 2.0 på onsdag och 1.75 i augusti
Sen föreslår regeringen nästa vecka lättnader i amorteringskraven.
![]()
Regeringen föreslår lättnader i amorteringskraven
Nästa vecka kommer regeringen föreslå lättnader i amorteringskraven för bolån, avslöjar finansmarknadsminister Niklas Wykman (M) i Ekots lördagsintervju.www.di.se
Så om lättnader träder i kraft ex vid årssiftet att man behöver amortera mindre på bolånet så är det ju bara till att nyttja (amortera mindre på bostaden och amortera mera på dyra lån med snöbollen - men så att det totalt motsvarar ungefär samma summa. Det blir mer effektivt ekonomiskt att göra att så då för att smålån som kostar i månaden försvinner snabbare), speciellt då räntekostnaden på bolånet är avdragsgillt nästa år men inte avdragsillt på övriga lån utan säkerhet.
Ja det är smart att amortera på dyra lån istället men vi amorterar bara 500 kr på bolånet (frivilligt), då vi ligger under 50% i belåningsgrad.Det är lite mer oklart. Men marknaden prisar halvt in även en sänkning i September. Så kan bli att räntan kommer ner både i Juli och i September. Från 2.25 idag till 2.0 på onsdag och 1.75 i augusti
Sen föreslår regeringen nästa vecka lättnader i amorteringskraven.
![]()
Regeringen föreslår lättnader i amorteringskraven
Nästa vecka kommer regeringen föreslå lättnader i amorteringskraven för bolån, avslöjar finansmarknadsminister Niklas Wykman (M) i Ekots lördagsintervju.www.di.se
Så om lättnader träder i kraft ex vid årssiftet att man behöver amortera mindre på bolånet så är det ju bara till att nyttja (amortera mindre på bostaden och amortera mera på dyra lån med snöbollen - men så att det totalt motsvarar ungefär samma summa. Det blir mer effektivt ekonomiskt att göra att så då för att smålån som kostar i månaden försvinner snabbare), speciellt då räntekostnaden på bolånet är avdragsgillt nästa år men inte avdragsillt på övriga lån utan säkerhet.
Tack! Är väldigt glad att inget hände! Orkar inte gå igenom en gång till när kontot länsas på pengar. Vi har inte haft överskott på våra konton på 15 år men nu lät jag bådas återbäring ligga kvar på kontot (ca 40 k) så det hade gått väldigt illa till. Men som sagt än så har det inte hänt ngt tack o lov!Jag skulle inte säga korkat. Du agerade ur stress - vilket är rimligt. Det är så de metoderna funkar de talar till ens sidor styrda av stress. Det enda det påvisar hos dig är att du är mänsklig.