- Meddelanden
- 4 158
- Mottagna reaktioner
- 4 063
- Poäng
- 2 617
Om det står mellan att flytta till annan stad och byta yrke så skulle jag inte ha några problem att byta yrke från läkare till truckförare tillfälligt 3-6-12 månader i väntan på ny läkartjänst. Sen finns det såklart behov av läkare någonstans i Sverige.En annan fråga, om min sambo då som är lärare skulle bli av med jobbet av någon anledning,
Måste hon då ta ett jobb på t.e.x. ett lager eller ICA även om hon är utbildad lärare?
Det spelar ingen roll det heller? Måste en läkare börja köra truck?
Men då blir frågan om jag vill flytta eller byta yrke. I de flesta fall hade jag föredragit att bli truckförare i väntan på att en ny tjänst som läkare dyker upp där jag bor. Det går inte att vara kräsen "att nedgradera sig" om arbetsmarknaden är dålig, prioriteringen får bli att en inkomst kommer in.
Det jobbet blir oftast bara tillfälligt tills man hittar något bättre, jag tror inte jag skulle behöva vara truckförare i 3 eller 5 år. Man ska absolut inte känna sig misslyckad för att man får anpassa sig efter rådande situation ett tag, ibland är det bara som det är.
Senast ändrad: