Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Är det någon här på forumet som jobbar inom sjukvården alternativt haft dessa bekymmer?

Jag plågas konstant utav dubbelslag/extraslag. Det är ingenting som är farligt och jag har kollat upp det hos kardiologer med EKG osv. Men det är ju ett jävla helvete att jag dubbelslag konstant under en dag för det skapar ju som ni säkert kan förstå orolig känsla där man tror att pumpen ska lägga av och jur mer man tänker på det desto mer intensivt blir det. Alla människor har dubbelslag men jag har det hela tiden tycker jag. Fått betablockerare på recept men dom hjälper noll och ingenting.

Någon som haft bekymmer med detta? Hur löste ni det?

Är det någon här på forumet som jobbar inom sjukvården alternativt haft dessa bekymmer?

Jag plågas konstant utav dubbelslag/extraslag. Det är ingenting som är farligt och jag har kollat upp det hos kardiologer med EKG osv. Men det är ju ett jävla helvete att jag dubbelslag konstant under en dag för det skapar ju som ni säkert kan förstå orolig känsla där man tror att pumpen ska lägga av och jur mer man tänker på det desto mer intensivt blir det. Alla människor har dubbelslag men jag har det hela tiden tycker jag. Fått betablockerare på recept men dom hjälper noll och ingenting.

Nej min pump beter sig bra, haft andra problem. Löste genom att söka om och om och om igen till man löst det.

Låter helt ärligt som att problemet är psykiskt. Om t o m kardiologer uteslutit att det är något fel så kan du nog känna dig lugn.

Låter helt ärligt som att problemet är psykiskt. Om t o m kardiologer uteslutit att det är något fel så kan du nog känna dig lugn.

Jag tror att det är stressrelaterat mycket riktigt. Jag tror inte det är farligt men det är ju ganska jobbigt.

Jag tror att det är stressrelaterat mycket riktigt. Jag tror inte det är farligt men det är ju ganska jobbigt.

Förstår. Kanske värt att försöka komma till bukt med orsaken/orsakerna? Alla människor upplever stress i perioder, men om det är mer ett konstant tillstånd hos dig så borde du försöka hantera dem delarna först och främst. Lättare sagt än gjort så klart men ska du hålla över tid så är det värt att börja nysta i.

Grejen är den att det blir som en ond cirkel för när du har dessa dubbelslag så stressar du upp dig själv i panik och gör du det så leder det bara till ännu mer oregelbundna hjärtslag som i sin tur påverkar rytmen.

Också lidit av dubbelslag/extraslag. Men efter ett par besök på akuten så accepterade jag att det inte var något fel på mig och när jag slutade oroa mig så upphörde det. Som någon ovan skrev, det blir en ond cirkel.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp