Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ny avsnitt utav lyxfällan den här veckan.
20.00 som vanligt.

Härligt med myndighetssamverkan i en stad i närheten.

En kombinationsverksamhet, typ Jannes pizza och narkotikabutik som dessutom inte har helt koll på skatter och sånt.

Besök av polis som var i sällskap med kronfogden, livsmedelskontroll, skatteverket, räddningstjänst, alkoholtillsyn och arbetsmiljöverket om jag minns rätt.
Innan dagen var slut satt väl både Janne och hans bolagspartner Ronny anhållen för lite blandat. Pizzerian hade det utmätts lite i. Företrädarna hade fått fordon utmätt på plats och lite smycken och klockor utmätta i arresten.
Tror livsmedelsfolket och räddningstjänsten beslutade att omgående stänga stället, och alkoholtillståndet tror jag drogs in också. Skatteverket pch arbetsmiljöverket hade nog synpunkter också, det brukar dom ha.

Folk får käka pizza och narkotika på andra ställen.

Senast ändrad:
Var det Janne och Ronny eller Mustafa och Hamza :D

Ser på lyxfällan...

En människa med pågående skuldsanering.. i lyxfällan.
Låter som en en skuldsanering inte kommer göra skillnad för, kommer sitta med löneutmätning inom 6 månader från avslutad skuldsanering. Senast.

En liten fråga till er som har koll på aktier och förlustavdrag. Jag inser att det här här på nivå 101 i aktiekunskap, men min "expertis" ligger ju snarare i att ha skulder så hoppas ni har lite tålamod med min okunnighet:). För några år sedan köpte jag Fingerprint (för mestadels lånade pengar) med förhoppningen att göra ett klipp i en rejäl uppgång. Det blev precis tvärtom, tveklöst ett av mina sämsta finansiella beslut någonsin. Till saken:

Idag har jag aktier till ett värde på 2132 kr. Inköpspriset (efter emissioner och grejer) har varit totalt 46423 kr. Om jag alltså säljer mitt innehav har jag gjort en förlust på drygt 44000 kr. Men kan jag dra nytta av det? Alltså dra av en del av förlusten på mina låneräntor eller något (eller snarare få skattereduktion)? Jag har inga övriga aktier.

Senast ändrad:
En liten fråga till er som har koll på aktier och förlustavdrag. Jag inser att det här här på nivå 101 i aktiekunskap, men min "expertis" ligger ju snarare i att ha skulder så hoppas ni har lite tålamod med min okunnighet:). För några år sedan köpte jag Fingerprint (för mestadels lånade pengar) med förhoppningen att göra ett klipp i en rejäl uppgång. Det blev precis tvärtom, tveklöst ett av mina sämsta finansiella beslut någonsin. Till saken:

Idag har jag aktier till ett värde på 2132 kr. Inköpspriset (efter emissioner och grejer) har varit totalt 46423 kr. Om jag alltså säljer mitt innehav har jag gjort en förlust på drygt 44000 kr. Men kan jag dra nytta av det? Alltså dra av en del av förlusten på mina låneräntor eller något (eller snarare få skattereduktion)? Jag har inga övriga aktier.

Har du aktien i en depå eller på ett ISK?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp