Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Och flyttas folk tillbaka till telefon blir är det troligen sinnessjukt att man måste vänta jättelänge på annat, typ skuldsanering.

Folk är trots köerna ändå inte jättesura när dom kommer fram..

Nej det förstår jag. Det är ju inte deras fel att det är så men om det finns 2300 anställda så kan jag tycka det vore rimligt att ha mer än 17 handläggare som sköter telefonin även om man ska bemanna andra områden så som skuldsanering eller verkställighet och dylikt. Finns trots allt 2283 anställda att välja på.
Misstänker det rör sig om att absoluta lejonparten har semester men uppenbarligen fungerar det inte att ha det på detta sätt.

Nej det förstår jag. Det är ju inte deras fel att det är så men om det finns 2300 anställda så kan jag tycka det vore rimligt att ha mer än 17 handläggare som sköter telefonin även om man ska bemanna andra områden så som skuldsanering eller verkställighet och dylikt. Finns trots allt 2283 anställda att välja på.
Misstänker det rör sig om att absoluta lejonparten har semester men uppenbarligen fungerar det inte att ha det på detta sätt.

Och det är fler än 17

& idag 19.

Och då är det ju fler som hanterar telefonin eftersom det i princip alltid är folk på fika eller lunch.
Det är inte bara att flytta folk till kundservice heller, dom har den bredaste utbildningen och kompetensen, då blir det ett jobb innan dom är igång.
Det tar mycket tid att hantera alla mail, det ligger dom flera dagar efter med sorteringen av.

Kollade med ks kollega, ungefär 50 pers jobbar på ks just nu, ungefär lika många har semester. Man fick problem och hamnade ur fas när folk flyttades från avdelningen.

Kollade med ks kollega, ungefär 50 pers jobbar på ks just nu, ungefär lika många har semester. Man fick problem och hamnade ur fas när folk flyttades från avdelningen.
Kan man extraknäcka på kundtjänst hos er? ;)

Kan man extraknäcka på kundtjänst hos er? ;)
Säkert. Det är rätt lång intern utbildning även om en del tror att det bara är att sätta sig i telefon och börja svara.
Tror det tar drygt en månad innan nya tar första samtalet

@Lasseman får jag fråga dig om du vet. Jag har tänkt skicka in ansökan om skuldsanering. Idag jobbar jag 80% men kommer inom några månader börja jobba heltid. Är det nåt jag kan uppge vid samtalet man får då, så det kommer med att jag gått upp i tid, eller ligger det mig i fatet att ens skicka ansökan just nu när jag bara jobbar 80%, trots att jag vet att jag ska gå upp i tid?

Säkert. Det är rätt lång intern utbildning även om en del tror att det bara är att sätta sig i telefon och börja svara.
Tror det tar drygt en månad innan nya tar första samtalet
Trodde faktiskt att det tog längre tid, det är inte bara att ta samtalet man ska också vara insatt och kunna ge ett bra svar på frågor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp