Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Verkställighet är vad jag vet absolut störst, någonstans har jag läst att det ska vara typ 1700 inspektörer/kommissarier. Utöver det knappt 100 fogdar och ungefär lika många handläggare som fogdar. Möjligen är handläggare inkluderad i summan av ki/kk

Betalningsföreläggande gissar jag är fler än skuldsaneringen. Inregistrering är några sektioner också, jag gissar något under 100 där också.

Medelshantering(bokföring av pengar som kommer in) är borde vara 30-40.

Tillsynsmyndighet för konkurser är inte så stort gäng, gissar under 50.
Vad gör en "fogde", är det en typ avdelningschef, eller någon som bara har högre befogenheter?
Gissar att en inspektör/kommissarie jobbar med utmätning osv? Även är ute på hembesöken?

Vad gör en "fogde", är det en typ avdelningschef, eller någon som bara har högre befogenheter?
Gissar att en inspektör/kommissarie jobbar med utmätning osv? Även är ute på hembesöken?
En kronofogde är en jurist, hanterar överklaganden, yttrar till tingsrätt, är juridiskt stöd, har exekutiva försäljningar av fastigheter/bostadsrätter.

Ki/kk är de som genomför utmätningsförättningar och utmäter det mesta från kontoret. Handläggare får göra vissa typer av utmätningsbelsut utöver löneutmätning.

Det fanns totalt ca 600 st kronoinspektörer när jag själv ingick i denna lönekategori, mitten av 2010-talet.
Senaste gången jag såg siffror på den titeln var det hundra färre, drygt 500 st.
Kan vara sex år mellan dessa tillfällen.
Det kan säkert stämma, jag vet inte riktigt var jag läst siffran och hittar inte nu heller.

Med tanke på "köp nu betala senare" inställningen hos de yngre generationerna lär det finnas gott om arbete framöver.

Det kan säkert stämma, jag vet inte riktigt var jag läst siffran och hittar inte nu heller.
Av ren nyfikenhet, ponera att man en gång haft löneutmätning som avslutades för 3-4 år sedan. Skulle man vid en anställningsprocess hos KFM kunna passera utan att den uppgiften finns kvar? Min fråga är, nu när uppgifterna om att man haft anmärkning och löneutmätning försvunnit från systemen och ingen i allmänhet kan tillgodogöra sig informationen, har KFM kvar något internt eller går det emot bl.a. GDPR?

@Lasseman får jag fråga dig om du vet. Jag har tänkt skicka in ansökan om skuldsanering. Idag jobbar jag 80% men kommer inom några månader börja jobba heltid. Är det nåt jag kan uppge vid samtalet man får då, så det kommer med att jag gått upp i tid, eller ligger det mig i fatet att ens skicka ansökan just nu när jag bara jobbar 80%, trots att jag vet att jag ska gå upp i tid?
När din ansökan blivit registrerad så får du ett diarienummer, skicka in ett mejl och skriv att du ska gå upp till 100 % så finns den informationen när de öppnar upp din ansökan.

Inflationen rasar – och kommer in långt under målet.

För första gången på tre år är den under Riksbankens mål på 2 procent.

– Nu är augustisänkningen av räntan spikad, säger Frida Bratt, sparekonom på Nordnet.

Bra nyheter en fredag som denna :)

Av ren nyfikenhet, ponera att man en gång haft löneutmätning som avslutades för 3-4 år sedan. Skulle man vid en anställningsprocess hos KFM kunna passera utan att den uppgiften finns kvar? Min fråga är, nu när uppgifterna om att man haft anmärkning och löneutmätning försvunnit från systemen och ingen i allmänhet kan tillgodogöra sig informationen, har KFM kvar något internt eller går det emot bl.a. GDPR?
Vet inte hur länge det syns, det gallras saker men kan tas fram från 90talet, om inte ännu längre om det behövs. Beslut antar jag är en typ av dokumentet som måste bevaras.

För några veckor sedan kunde jag se att en person hade varit aktuell med exekutiv försäljning av fastigheter i mitten av 90talet tex. Bara man visste om att man skulle titta i det systemet så framgick det.
Jag upptäckte det då personen efter 30 år är i samma sist igen

För några veckor sedan kunde jag se att en person hade varit aktuell med exekutiv försäljning av fastigheter i mitten av 90talet tex. Bara man visste om att man skulle titta i det systemet så framgick det.
Jag upptäckte det då personen efter 30 år är i samma sist igen
Tack för svaren! Jag antar då att andra myndigheter som bl.a. ägnar sig åt att tillvarata rikets säkerhet (noa/Säpo) skulle kunna få upp samma information om nu KFM kan upptäcka 20-30 år gamla synder. Mao bara för att man är clean idag så kan man inte utgå från att ens historik, likt vid radering av sökhistorik, raderas helt ok hållet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp