Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Säkert. Det är rätt lång intern utbildning även om en del tror att det bara är att sätta sig i telefon och börja svara.
Tror det tar drygt en månad innan nya tar första samtalet
"en del tror att det bara är att sätta sig i telefon och börja svara"... här tror jag du syftar på Klarnas kundtjänst :facejoy:

"en del tror att det bara är att sätta sig i telefon och börja svara"... här tror jag du syftar på Klarnas kundtjänst :facejoy:
Nja, det var inlägg om folk skulle flyttas till telefonin

Trodde faktiskt att det tog längre tid, det är inte bara att ta samtalet man ska också vara insatt och kunna ge ett bra svar på frågor.

Man blir insläppt på olika köer tror jag. Vissa anses kanske enklare. Är inte säker men jag tror dom är under handledning typ ett kvartal

@Lasseman får jag fråga dig om du vet. Jag har tänkt skicka in ansökan om skuldsanering. Idag jobbar jag 80% men kommer inom några månader börja jobba heltid. Är det nåt jag kan uppge vid samtalet man får då, så det kommer med att jag gått upp i tid, eller ligger det mig i fatet att ens skicka ansökan just nu när jag bara jobbar 80%, trots att jag vet att jag ska gå upp i tid?

Ja det kan du göra.

Kollade med ks kollega, ungefär 50 pers jobbar på ks just nu, ungefär lika många har semester. Man fick problem och hamnade ur fas när folk flyttades från avdelningen.

Så utav 2300 KFM anställda så är det 100 personer på KS?

Det är 0.04% är du verkligen säker på andelen som har semester?
Låter ju som en otroligt låg siffra faktiskt.

Hur många är det då på en avdelning som skuldsanering?

Så utav 2300 KFM anställda så är det 100 personer på KS?

Det är 0.04% är du verkligen säker på andelen som har semester?
Låter ju som en otroligt låg siffra faktiskt.

Hur många är det då på en avdelning som skuldsanering?
Nej det är inte 0.04% det är 4,3 procent. Drygt hundra tror jag, så säg 4.5 då kanske. Nej jag har inte efterforskat semesterschemana, uppfattningen var att ungefär hälften var lediga.
Jag skulle tro något fler på skusan.

Vart hamnar den stora lejonparten?

Om cirka 5% är på kundservice och cirka 6-7% på skuldsaneringen vart hamnar övriga 85-90%?

Vissa avdelningar måste väl sluka stor del utav personalstyrkan?

Vart hamnar den stora lejonparten?

Om cirka 5% är på kundservice och cirka 6-7% på skuldsaneringen vart hamnar övriga 85-90%?

Vissa avdelningar måste väl sluka stor del utav personalstyrkan?
Verkställighet är vad jag vet absolut störst, någonstans har jag läst att det ska vara typ 1700 inspektörer/kommissarier. Utöver det knappt 100 fogdar och ungefär lika många handläggare som fogdar. Möjligen är handläggare inkluderad i summan av ki/kk

Betalningsföreläggande gissar jag är fler än skuldsaneringen. Inregistrering är några sektioner också, jag gissar något under 100 där också.

Medelshantering(bokföring av pengar som kommer in) är borde vara 30-40.

Tillsynsmyndighet för konkurser är inte så stort gäng, gissar under 50.

Verkställighet är vad jag vet absolut störst, någonstans har jag läst att det ska vara typ 1700 inspektörer/kommissarier. Utöver det knappt 100 fogdar och ungefär lika många handläggare som fogdar. Möjligen är handläggare inkluderad i summan av ki/kk

Betalningsföreläggande gissar jag är fler än skuldsaneringen. Inregistrering är några sektioner också, jag gissar något under 100 där också.

Medelshantering(bokföring av pengar som kommer in) är borde vara 30-40.

Tillsynsmyndighet för konkurser är inte så stort gäng, gissar under 50.
Det fanns totalt ca 600 st kronoinspektörer när jag själv ingick i denna lönekategori, mitten av 2010-talet.
Senaste gången jag såg siffror på den titeln var det hundra färre, drygt 500 st.
Kan vara sex år mellan dessa tillfällen.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp