Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Väntar bara på Lassemans tråd om det inkassobolaget går att förhandla med eller inte. Eller om man ska svara på en senare delgivning direkt, eller vänta tills sista dagen. ;)
Lasseman kan absolut inte räkna med att få en avbetalningsplan för det är ingen rättighet. Men vi får hoppas att det löser sig ;)

Lasseman kan absolut inte räkna med att få en avbetalningsplan för det är ingen rättighet. Men vi får hoppas att det löser sig ;)
Nej det är ingen rättighet, jag behöver ingen heller eftersom det är betalt redan.

En fråga, hade totalt glömt namn/lösen till mitt gamla konto, så jag öppnade ett nytt, finns det möjlighet att länka ihop gamla och nya kontot på något vis.

En fråga, hade totalt glömt namn/lösen till mitt gamla konto, så jag öppnade ett nytt, finns det möjlighet att länka ihop gamla och nya kontot på något vis.
Kommer du inte i på mailen som du registrerade det gamla kontot med? I så fall kan du göra en lösenordsåterställning.

Men du kan heta samma som förut och om du får meddelande att användarnamnet redan är upptaget så lägg till en siffra bara. Borde funka

Kreditbetyg 35.8. För 1 1/2 år sedan låg det på 74.2. Tycker jag legat länge på 35.8 nu. En förfrågning och en betalningsanmärkning försvinner nu i juni. Gör det någon skillnad?

Mitt deklaration är inte klar än men tjänar 30.000 kr mindre år 2023 än 2022 så det lär väl försämra mitt kreditbetyg?

Jag har löst två skulder nu i maj/juni på totalt 48000 kr (betalde mindre än så tack vare ackorduppgörelse). Kommer det förbättra mitt betyg?

Hur är kopplingen mellan Entercard/Remember/Swedbank? Finns det en koppling mellan dessa tre?

Hur är kopplingen mellan Entercard/Remember/Swedbank? Finns det en koppling mellan dessa tre?
Swedbank är kortutgivare för EnterCard vad jag vet. Koppling till Remember tror jag inte det finns.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp