Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jao, andra gången överklagade jag till TR och avslag även där.

Nu är det 6-7 veckor av ytterligare utredning innan beslut tas,enligt brevet. Vad mer utreder dem? Lite limbo-känsla..
Dina borgenärer skickar in dina skulder och de tittar på när de uppstod osv.
Plocka fram underlag för dina lån om de finns för ett flertalet av mina borgenärer uppgav felaktiga uppgifter som tex datum när lånen är tagna men även skulder som inte fanns.

1718954551391.png

Kan någon hjälpa mig läsa ut ovan? Jag fattar ingenting.

Jag hade 8 sparade semesterdagar för mycket. Så jag fick detta i en klumpsumma nu på lönen men hur utläser man detta?

Jag hade 8 sparade semesterdagar för mycket. Så jag fick detta i en klumpsumma nu på lönen men hur utläser man detta?
Alla har olika system.
Men som jag tolkar det är att du har fått betalt för 8 semesterdagar och att de dragit 8 dagar på lönen.
Om du haft 8 semesterdagar sparade som du fått utbetalt och inte tagit ut dem? Så borde du inte få avdraget.

Jag tolkar det som att avdraget innebär att du inte får både betalt för arbete och semester samtidigt.
Har du månadslön på ca 34 700 (1579 * 22)?

Jag tolkar det som att avdraget innebär att du inte får både betalt för arbete och semester samtidigt.
Har du månadslön på ca 34 700 (1579 * 22)?

Det stämmer! Ja har ungefär något sådant ja det stämmer. Under 35.000 men över 34.500 haha!

Men hur utläser jag detta ovan? Jag får inte betalt för både arbete och semester, hur menar du?

Jag har jobbat varje dag i maj - jag hade 8 sparade semesterdagar ifrån 2023.

Varför står det inte bara 8 gånger vad jag nu har för en semesterdag?

Dessa plus, minus, avdrag gör ju det bara svårt att förstå vad som menas.

Det stämmer! Ja har ungefär något sådant ja det stämmer. Under 35.000 men över 34.500 haha!

Men hur utläser jag detta ovan? Jag får inte betalt för både arbete och semester, hur menar du?

Jag har jobbat varje dag i maj - jag hade 8 sparade semesterdagar ifrån 2023.

Varför står det inte bara 8 gånger vad jag nu har för en semesterdag?

Dessa plus, minus, avdrag gör ju det bara svårt att förstå vad som menas.
Den frågan får du nog ställa till den som byggt lönesystemet.
Det jag menar är att de slagit ihop både vad du skulle haft i lön för arbete och semester, sen dras det som skulle vara arbete av.
Märkligt dock att ha mindre betalt för semester än arbete, jag har tvärtom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp