Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Fast borde alla meddelas av kronofogden också innan man bara dyker upp med flyttfirma, det finns ju ett beslut som alla inblandade (icke skuldsatta familjemedlemmar också)borde ta del av.Men det är sant att man ska berätta själv.
Folk gömmer/slänger post och signerar åt andra..

...och händelsen "signerar åt andra" faller in under brottsbalken, har då ingen inverkan på Kronofogdens åtgärder.
Precis så.
De som ev drabbas av att något fått laga kraft pga felaktig delgivning får ge sig in i en process om domvilla i hovrätten. Domvillor rysningar och återställande av försutten tid är inget kfm kan vänta in..

Precis så.
De som ev drabbas av att något fått laga kraft pga felaktig delgivning får ge sig in i en process om domvilla i hovrätten. Domvillor rysningar och återställande av försutten tid är inget kfm kan vänta in..
Får rysningar av att läsa detta ;)

En värld jag visste ingenting om.
Skuldsatthet är värre än att vara kriminellt belastad i konungariket Sverige.

En snabb sökning på lexbase visade att jag har runt 10 dömda brottslingar i mitt närområde, misshandel, grov skadegörelse och våldtäkt finns bland domarna. Dessa personer var tydligen välkomna att flytta in i föreningen, men när jag hade en (!) flera år gammal betalningsanmärkning nekades jag att byta bostad.

En snabb sökning på lexbase visade att jag har runt 10 dömda brottslingar i mitt närområde, misshandel, grov skadegörelse och våldtäkt finns bland domarna. Dessa personer var tydligen välkomna att flytta in i föreningen, men när jag hade en (!) flera år gammal betalningsanmärkning nekades jag att byta bostad.
Har läst ngt om sånt här, att typ brf inte kan neka brottslingar eller om det var misstänkta brottslingar. Var på nyheterna ang just detta i samband med alla skjutningar och gängkriminalitet.
Men håller med dig, helt sjukt att man straffas hårdare pga en anmärkning.

Det går ju att komma ur båda situationerna, att komma ur skuldsatthet och brottslighet om man verkligen vill.

Det går ju att komma ur båda situationerna, att komma ur skuldsatthet och brottslighet om man verkligen vill.
Min poäng är bara att det i många fall är svårare att leva som skuldsatt än som dömd brottsling, vilket kanske inte fullt ut återspeglar folkets syn på saker och ting. Dom flesta föredrar nog trots allt att bo granne med en skuldsatt än med en våldsverkare. Men absolut, det bästa vore ju om alla bara betalade sina räkningar och kramades så slapp vi alla problem. :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp