Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jag hoppas verkligen KFM får igenom förslaget! Inkassobolagen kan fara åt helvete.

Jag håller med och inget de egentligen förlorar på då de får tillbaka kapitalskulden fortare då det som det ser ut nu bara räntor om lånen är många.

Jag håller med och inget de egentligen förlorar på då de får tillbaka kapitalskulden fortare då det som det ser ut nu bara räntor om lånen är många.
Fast förlora på det kan dom absolut

Jag hoppas verkligen KFM får igenom förslaget! Inkassobolagen kan fara åt helvete.

Jag förstår inte riktigt hur inkassokillen resonerar, att det för många skulle bli lönsammare att låta skulden gå till kronofogden.
Jag har inte satt mig och räknat på exempel, kanske stämmer vid höga räntor. . Orkar inte sitta halva kvällen med Excel heller utan landar i att inkassokillens åsikt var tunn.

Såklart att de förlorar på det men med räntor så landar många i en skuldsanering och då förlorar de ännu mer.
Skulle säga att långt över 99 % av alla lån som tas ut med ränta inte hamnar i en skuldsanering.

Såklart att de förlorar på det men med räntor så landar många i en skuldsanering och då förlorar de ännu mer.
Du skrev ju "inget de egentligen förlorar på" men menade egentligen "såklart att de förlorar på det" ?

Jag menade räntan att de inte förlorar på att bli av med den om de får tillbaka kapitalskulden.
Det förlorar man på.
Jag lånar 200 kr av dig med löfte om att betala tillbaka 210 kr nästa vecka.
En månad senare hör jag av mig och erbjuder dig 200 kr och att vi glömmer den där tian, jag är ju snäll som betalar tillbaka, om än för sent och inte enligt löftet.
Du har förlorat 10 kr från den ursprungliga affären.

Det förlorar man på.
Jag lånar 200 kr av dig med löfte om att betala tillbaka 210 kr nästa vecka.
En månad senare hör jag av mig och erbjuder dig 200 kr och att vi glömmer den där tian, jag är ju snäll som betalar tillbaka, om än för sent och inte enligt löftet.
Du har förlorat 10 kr från den ursprungliga affären.
Ja, det förstår jag också men en evighetsgäldenär är en större förlust.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp