Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Den här (som känns som eviga) väntan på att komma vidare i skuldsaneringsprocessen. Jag fick inledande i mitten av april, jag vet att det tar sin tid. Verkar verkligen som att handläggarna har mycket att göra.
Men känslan över att få inledande var obeskrivlig, de första nätterna efter det blev officiellt så hade jag svårt att sova. Tankar kring vad som komma skall.
Nu har det mesta av ångesten lagt sig, det värsta som kan hända är att jag får ett avslag. Då får jag söka igen. Mitt lönekontor var väldigt sega med att få igång löneutmätning när det var aktuellt, så skulle jag få ett avslag kanske jag får behålla en lön till eller så. Ska gå tre veckor från och med att beslutet togs till verkställighet är aktuell igen. Hade varit skönt med ett par tusenlappar i buffert framåt och kunna rikta betalningar till mindre skulder. Skulle jag få avslag kanske jag t.om kan behålla skattepengarna som kommer i början på Juni. Jag har svårt att se att någon verkställighet att aktuell innan dess. Det känns som att en del av borgenärerna kommer att motsätta sig skuldsanering, med all rätt, det är ju en mängd pengar de inte får tillbaka. När jag loggar in på inkassobolagen och se skulderna kan jag se att det står skuldsanering på vissa, men inte på samtliga.
Ursäkta mina tankar, känns bara skönt att få skriva av sig lite.

Från ansökan fram till inledande ska man väl inte betala extra på någon skuld alls,annat än till privata skulder isf

Från ansökan fram till inledande ska man väl inte betala extra på någon skuld alls,annat än till privata skulder isf
Det vore ju att gynna borgenär det, är nog inte så bra

Okej men det finns ju dom som inte släpper sina skulder alls innan inledande, skulle det också räknas som gynnande av borgenär?
Nej dom gynnar ju ingen speciell om dom betalar alla.
Privata skulder har ju inget företräde framför andra.

Jag betalde bort flera mindre skulder mellan ansökan och inledande. Men hade släppt de större skulderna. Det var inget som min handläggare såg negativt på. Så fort jag fick inledande så betalde jag endast till saneringen.

Nej dom gynnar ju ingen speciell om dom betalar alla.
Privata skulder har ju inget företräde framför andra.

Nej jag vet att privata skulder inte har företräde. Jag menar mer att innan man ens har fått inledande så är man ju inte ”bunden” till vissa regler. Alla skulder man betalar bort är ju ett steg i rätt riktning så att säga och då tror jag inte skusan ser det som gynnande av borgenär.

Nej jag vet att privata skulder inte har företräde. Jag menar mer att innan man ens har fått inledande så är man ju inte ”bunden” till vissa regler. Alla skulder man betalar bort är ju ett steg i rätt riktning så att säga och då tror jag inte skusan ser det som gynnande av borgenär.
Okej. Jag svarar lika ändå

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp