Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Aaah, sant. Tänkte inte på de. :folded:
Än knepigare blir det i myndighetssamverkan. Blir massa problem som följd om en anställd skulle få tex fordon skriven på ngn annan utmätt i sådan situation. Vips behöver massa anpassningar göra, behörighetsändringar till förråd och sånt.
Jag antar man valt den vägen man har av en anledning, orkar man bli kränkt över det får man väl bli det.

Nej, med all rätt, men sist jag kollade var det inte olagligt att inte betala sina skulder.
Det är inte olagligt att sympatisera med IS, men olämpligt om man ska arbeta inom Försvarsmakten, Polismyndigheten, SÄPO osv osv.

Det är inte olagligt att sympatisera med IS, men olämpligt om man ska arbeta inom Försvarsmakten, Polismyndigheten, SÄPO osv osv.
Att ha begått eller vilja begå brottsliga handlingar är i min värld väsensskilt från att ha obetalda skulder.

Att ha begått eller vilja begå brottsliga handlingar är i min värld väsensskilt från att ha obetalda skulder.
De allra flesta har obetalda skulder i form av löpande abonnemang eller bolån.
Att ha skulder hos Kronofogden är i min värld helt väsensskilt från att ha obetalda skulder.

Jag inväntar samtal och att man ska börja handlägga min ansökan om skuldsanering. Gick in och kollade väntetider idag och läste att det är två månader. KFM måste ha mycket på sitt bord just nu.
Jag borde få samtal den här veckan eller nästa, så spänd inför detta.

Jag inväntar samtal och att man ska börja handlägga min ansökan om skuldsanering. Gick in och kollade väntetider idag och läste att det är två månader. KFM måste ha mycket på sitt bord just nu.
Jag borde få samtal den här veckan eller nästa, så spänd inför detta.
Två månader är rätt normal och rimlig tid.
Det är jättemånga ansökningar som ska avslås, men sånt tar ju tid också.

Tja!
När jag pratade med KFM skulle jag få behålla skattefri-traktamente, men min arbetsgivare har lyckats skicka in allt över mitt förbehållsbelopp till KFM.

kan KFM utbetala detta till mig i efterhand eller är det nya regler som säger att skattefritt traktamente ska ingå i löneutmätning?

Tja!
När jag pratade med KFM skulle jag få behålla skattefri-traktamente, men min arbetsgivare har lyckats skicka in allt över mitt förbehållsbelopp till KFM.

kan KFM utbetala detta till mig i efterhand eller är det nya regler som säger att skattefritt traktamente ska ingå i löneutmätning?
Har kfm betalat ut redan är det inte så lätt att fixa.

Två månader är rätt normal och rimlig tid.
Det är jättemånga ansökningar som ska avslås, men sånt tar ju tid också.
Absolut! Jag håller med dig, jag har bara inte sett två månader innan när jag har varit och kikat. Undrar vad högsta har varit?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp