Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Vissa traditioner går aldrig ur.
Som att det veckan innan jul (och mellandagarna) kommer ett antal besök/telefonsamtal som viftar med deklarationen och säger att dom inte är nöjd, och fått betalkrav från skatteverket. Dom brukar som regel inte vilja få skulder hos kronofogden, och har dessutom ofta (säger dom) pratat med/varit till skatteverket/servicekontoret innan, dom snällt hänvisat till kfm.

Det är ju sällan så roliga utfall av diskussionerna.

"Jag tycker skatteverket gjort fel/inte lyssnat/inte kan förklara/etc"
"Det måste du prata med skatteverket om"
"Så du menar att jag måste betala 78000(eller vad summan nu är) nu för att inte få skulder här?"
"Ja det ser ut så på de papper du visar från skatteverket "
"Jag har inte dom pengarna"
"Okej, då kommer skatteverket restföra skattekontot hos kronofogden, det är deras beslut, inte vårt"
"Men det är ju JUL"
"Ja..."

Osv
Jag kan bara se elände, misär och desperation bakom varje uttalande, kan absolut inte se ngt roligt i detta. Trasiga människor med trasiga ekonomier som inte ser ngn utväg när det gått så här långt. Ja, man har väl själv att skylla sig för att man hamnat där man hamnat men det kan hända de flesta utan skyddsnät. Kan räcka med en skilsmässa för att bli hemlös. Etc etc etc.

Jag kan bara se elände, misär och desperation bakom varje uttalande, kan absolut inte se ngt roligt i detta. Trasiga människor med trasiga ekonomier som inte ser ngn utväg när det gått så här långt. Ja, man har väl själv att skylla sig för att man hamnat där man hamnat men det kan hända de flesta utan skyddsnät. Kan räcka med en skilsmässa för att bli hemlös. Etc etc etc.
Enig, det skulle räcka med ett dödsfall inom familjen så skulle nog de flesta ta till flaskan.
Men i slutändan handlar det inte så mycket om varför man sitter i skiten, gjort är gjort, utan hur man hanterar och vad man gör för att förbättra sin situation, jag har personligen levt med självmordtankar pga detta i flera år, men tack vare min nya sambo så börjar jag se allt lite ljusare, lite positivare etc, jag trodde dels att jag aldrig skulle hitta en partner, för låt oss vara ärliga, en person som lever på existensminimum står rätt långt ner på listan över attraktiva saker en partner söker, men jag är glad att hon är en bättre människa än vad jag är för ombytta roller så ser jag inte hur jag skulle kunna leva med en person som lever på existensminimum då hela ens vardag ställs på högkant, allt från enkla middagar ute på stan till semestrar blir i stort sett obefintliga..

Får man en skatteskuld på den siffran så har man tjänat bra pengar.

Sverige har väl bland dom högre andelen självmord i västvärlden. Det är väl inte en allt för kvalificerad gissning att det går hand i hand med att folk här också är det mest belånade folket i världen.

Sverige har väl bland dom högre andelen självmord i västvärlden. Det är väl inte en allt för kvalificerad gissning att det går hand i hand med att folk här också är det mest belånade folket i världen.
Kanske bland de ensammaste också.

Jag ser inte något roligt i det heller, det är så dialogerna brukar bli ungefär.
De flesta jag haft dialogen med har som regel gjort någon for av kapitalvinst, sålt aktier eller bostad, och inte haft pengar till vinstskatten. Jag vet inte, men jag kan tänka mig att flertalet av dom kanske hade lånat upp på bostaden allt eftersom, så när man väl sålde så fick man en högre vinstskatt att betala än vad man fick netto i handen efter försäljningen.

Jag ser inte något roligt i det heller, det är så dialogerna brukar bli ungefär.
De flesta jag haft dialogen med har som regel gjort någon for av kapitalvinst, sålt aktier eller bostad, och inte haft pengar till vinstskatten. Jag vet inte, men jag kan tänka mig att flertalet av dom kanske hade lånat upp på bostaden allt eftersom, så när man väl sålde så fick man en högre vinstskatt att betala än vad man fick netto i handen efter försäljningen.
Samma typ av människor som nu sitter/ringer till min man som är fastighetsmäklare och undrar hur de ska komma ur avtal där de köpt fastigheter/bostadsrätter på ren spekulation och som de levt gott av i många år, samt att de också beklagar sig för att skatten är så hög på reavinsten 22%. Då kan tilläggas att det inte är min man som sålt dessa bostäder, utan de passar på att snika in för "gratisråd" på hans kontor och där sitter de och gapar högljutt. Min man försöker att vara saklig, men ibland brister det även för honom. Dessa människor är de som varit med att driva upp kostnaderna för "vanligt" folk på bostäder, åtminstone i storstäderna, en del har t o m detta som heltidssyssla istället för att jobba...

Under pandemin fick ju företag skjuta upp att betala moms så jag kan tänka mig att det blev extra tufft nu när det måste betalas tillbaka samtidigt slog inflationen till med full kraft.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp