Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Vidöppet för registerslagningar över hela brädet ska det givetvis inte vara.
De flesta myndigheter har begränsat vad som får sökas i de egna systemen till och med, endast sådant som rör egna ärenden, kolla upp grannen eller exet kan leda till löneavdrag...
Löneavdrag??? Sparken eller erinran/varning hoppas jag att du menar.

Löneavdrag??? Sparken eller erinran/varning hoppas jag att du menar.
Det beror väl alldeles på allvarligheten? Om man fälls till ansvar för brott eller inte?

Löneavdrag är för övrigt en hårdare påföljd i PAN än vad en erinran eller varning är.

Färsk händelse, tingsrätten valde att fria:

Det beror väl alldeles på allvarligheten? Om man fälls till ansvar för brott eller inte?

Löneavdrag är för övrigt en hårdare påföljd i PAN än vad en erinran eller varning är.

Färsk händelse, tingsrätten valde att fria:

Löneavdrag kan ju inte vara ett straff…Går du in i journaler på sjukhus får du inte löneavdrag. Du får antingen sparken el varning.

Löneavdrag kan ju inte vara ett straff…Går du in i journaler på sjukhus får du inte löneavdrag. Du får antingen sparken el varning.
Jo, det är inte en ovanlig påföljd om du hamnar i PAN.

"När en polis eller civilanställd begått ett brott eller agerat olämpligt på ett sätt som kan leda till en varning, löneavdrag, uppsägning eller avsked så är det Polismyndighetens personalansvarsnämnd, Pan, som prövar ärendet."

Källa:

Senast ändrad:
Har svårt att se IVO behandla ett ärende där en enskild vårdanställd upprepade gånger kommit för sent till jobbet.
Nej jag sa inte att IVO hade den funktionen. Det togs upp exempel om dataintrång här, och det tar IVO hand om precis som de tar hand om och utreder klagomål som inkommer gällande enskilda personers misstag/felaktigt handlande i tjänsten. Alltså i det närmaste motsvarigheten till PAN.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp