Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

D var nån som blev av med sin sjukpenning pga aktiviteter på sociala medier. Hur får fk tillgång till nåns privata konton på sociala medier? Integritetsskydd?
lägger man upp helt öppet, eller att någon gör en anmälan, skickar in skärmdumpar till exempel

D var nån som blev av med sin sjukpenning pga aktiviteter på sociala medier. Hur får fk tillgång till nåns privata konton på sociala medier? Integritetsskydd?
Ingen aning. Folk är duktig att skvallra.
Det brukar oftare bli konsekvenser när andra myndigheter anmäler.

Ja, såg någon annan artikel om någon i Västsverige någonstans, tror det var över 700k felutbetalt.
Blir rejäl månadskostnad för att få till det på 12 månader.
En granne till mig som fått för mycket bostadsbidrag skulle betala tillbaka 11k , fick betala tillbaka på 36 månader ! Och detta var för 2 veckor sedan ! Så nog inte alltid 12 månader !

Min pappa har också fått för mycket bostadsbidrag tidigare, något han inte viste om. Han fick brev hem att han ska betala tillbaka 11k.
Han får betala 175kr/månad vilket gör att skulden knappt minskar då det är räntor och utgifter.

En granne till mig som fått för mycket bostadsbidrag skulle betala tillbaka 11k , fick betala tillbaka på 36 månader ! Och detta var för 2 veckor sedan ! Så nog inte alltid 12 månader !

Då är kravet fastställt innan lagändringen, som jag förstått när jag pratade med en från deras inkassoavdelning så kunde dom inte registrera längre än 12 månader, ett skydd så inte handläggarna skulle kunna bli övertalade.

Alla miljarder i gamla skulder till kassan rullar på på gamla reglerna. Dom hade tydligen jobb några år till

Min pappa har också fått för mycket bostadsbidrag tidigare, något han inte viste om. Han fick brev hem att han ska betala tillbaka 11k.
Han får betala 175kr/månad vilket gör att skulden knappt minskar då det är räntor och utgifter.
Det var då alltså något dom beslutat om innan 1 september antar jag

Du menar inte sjukersättning? Jag har svårt att tro att någon blir av med just sjukpenning då det är andra regler jämfört med andra, men jag kan ha fel. Det ska vara mycket till om man förlorar en förmån på sånna grunder.
Annars kan personen i fråga lagt ut bilder och dylikt öppet om sitt liv eller vänner som tar skärmdump och sedan anmäler.

Du menar inte sjukersättning? Jag har svårt att tro att någon blir av med just sjukpenning då det är andra regler jämfört med andra, men jag kan ha fel. Det ska vara mycket till om man förlorar en förmån på sånna grunder.
Annars kan personen i fråga lagt ut bilder och dylikt öppet om sitt liv eller vänner som tar skärmdump och sedan anmäler.
Jag minns specifikt ett fall där en Södertäljekvinna hade assistans och sjukpeng för att hon satt i rullstol, men bilder från ett bröllop där hon mirakulöst stod upp och dansade resulterade i återbetalning på ett par miljoner.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp