Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Ring Transport på måndag och fråga. Men du kanske inte visste att det är det fackförbund som organiserar anställda inom bevakning?
Tror att du är så upprör att du inte längre vet vad och vem du svarar. Jag tycker du ska ta ett djupt andetag och ta 5 minuter att titta genom det som skrivs så du för det fösta svarar rätt person som påstår att lagen säger att väktare/OV inte får ha anmärkning. Sen varför inte ta del av den informationen som finns istället för att bråka med alla? Återkom när du inte har lika mycket känslor och kanske ring Loomis/Avarn/Securitas på måndag och fråga om de gör upplysning på ansökande innan anställning. Trevlig kväll

Tror du är så upprör att du inte längre vet vad och vem du svarar. Jag tycker du ska ta ett djupt andetag och ta 5 minuter att titta genom det som skrivs så du för det fösta svarar rätt person som påstår att lagen säger att väktare/OV inte får ha anmärkning. Sen varför inte ta av den informationen som finns istället för att bråka med alla? Återkom när du inte har lika mycket känslor och kanske ring Loomis imorgon och fråga om de gör upplysning på ansökande innan anställning. Trevlig kväll
Inte ett dugg känslosam. Men då vet jag att du inte är intresserad av varken fakta eller diskussion.
Önskar dig detsamma!

Inte ett dugg känslosam. Men då vet jag att du inte är intresserad av varken fakta eller diskussion.
Önskar dig detsamma!
Jag är internerad av båda. OM du vet vem du svarar och vem har påstått vad. Lätt att det blir så när mycket känslor är inblandat, då ser man kanske inte så bra. Om du inte har tid/vill kolla upp vem som sagt vad innan du svarar så kanske jag kan förklara igen ? Hojta till bara.

Er diskussion gynnar inte trådskaparen ett dugg. Skärp er!

Vill ni så gärna diskutera ämnet i fråga, öppna då en ny tråd alternativt PMa varandra.

Ett alltför vanligt fenomen, att folk diskuterar helt andra saker än vad tråden är till för. Respektlöst.

Er diskussion gynnar inte trådskaparen ett dugg. Skärp er!

Vill ni så gärna diskutera ämnet i fråga, öppna då en ny tråd alternativt PMa varandra.

Ett alltför vanligt fenomen, att folk diskuterar helt andra saker än vad tråden är till för. Respektlöst.
Vet inte vilka du syftar på då du inte svara någon i tråden. Jag skrev lite information om hur det brukar vara i tex Loomis/Avarn/Securitas och de tar Bisnode på ALLA innan anställning. Jag sa verken att man inte fick ha anmärkningar eller att lagen säger att väktare/Ov Inte får ha anmärkning, dock blev jag som vanligt , som många andra attackerad av @Insatt utan grund. För att svara på ditt inlägg så var det flera som diskuterade arbeten man inte kan ha med anmärkningar och någon nämnde väktare/Ov (inte jag) , därav min information. Det brukar man göra på ett forum , diskutera saker även om det blir tråd i tråden. Trevlig kväll på dig

Väktare har inget förordnande.
Du påstod "Ordningsvakter och andra som jobbar med säkerhet får inte heller ha skulder hos Kf."
Det är inte korrekt.
Ok, vissa andra som jobbar med säkerhet kanske låter bättre för dig.

"

Om du inte betalar i tid​

Om du inte betalar senast på förfallodagen får du en betalningspåminnelse. Om du fortfarande inte betalar händer något av följande:

• Är beslutet om återbetalning daterat före den 1 september 2022, så får du ett inkassokrav. Om du inte betalar kan vi besluta att dra av skulden från andra ersättningar som du får från Försäkringskassan. Vi kan också ansöka hos Kronofogden om ett betalningsföreläggande.
  • Är beslutet om återbetalning daterat den 1 september 2022 eller senare, så lämnar vi skulden till Kronofogden.
Att det är olika beror på en lagändring den 1 september 2022, som innebär att Försäkringskassan direkt kan lämna en skuld till Kronofogden för indrivning."

Hårda bud hos kassan nu
"

Du kan få dela upp betalningen​

När du har fått ett beslut om att betala tillbaka ser du vilket datum du senast ska betala. Om du inte kan betala hela beloppet på en gång kan du få dela upp betalningen, men du måste betala tillbaka hela skulden inom tolv månader."

Blir intressant för dom som fuskat åt sig större belopp. Det brukar ju vara notiser i tidningarna emellanåt av typen "en person från Götene har fått 875000 kr för mycket i sjukpenning, enligt fks beslut beror det på att skatteverket konstaterar att götenebon arbetat svart i flera år"

Kan tänka mig samtalet hos fks kundtjänst
"Jag behöver få en avbetalningsplan"
"Ok, hur mycket hade du tänkt dig"
"Max 200 kr i månaden, jag har ju inte gjort fel"
"Vi kan gå med på 73000 i månaden"
"Det går ju inte"
"Ok, ha en fortsatt bra dag"

"

Om du inte betalar i tid​

Om du inte betalar senast på förfallodagen får du en betalningspåminnelse. Om du fortfarande inte betalar händer något av följande:

• Är beslutet om återbetalning daterat före den 1 september 2022, så får du ett inkassokrav. Om du inte betalar kan vi besluta att dra av skulden från andra ersättningar som du får från Försäkringskassan. Vi kan också ansöka hos Kronofogden om ett betalningsföreläggande.
  • Är beslutet om återbetalning daterat den 1 september 2022 eller senare, så lämnar vi skulden till Kronofogden.
Att det är olika beror på en lagändring den 1 september 2022, som innebär att Försäkringskassan direkt kan lämna en skuld till Kronofogden för indrivning."

Hårda bud hos kassan nu
"

Du kan få dela upp betalningen​

När du har fått ett beslut om att betala tillbaka ser du vilket datum du senast ska betala. Om du inte kan betala hela beloppet på en gång kan du få dela upp betalningen, men du måste betala tillbaka hela skulden inom tolv månader."

Blir intressant för dom som fuskat åt sig större belopp. Det brukar ju vara notiser i tidningarna emellanåt av typen "en person från Götene har fått 875000 kr för mycket i sjukpenning, enligt fks beslut beror det på att skatteverket konstaterar att götenebon arbetat svart i flera år"

Kan tänka mig samtalet hos fks kundtjänst
"Jag behöver få en avbetalningsplan"
"Ok, hur mycket hade du tänkt dig"
"Max 200 kr i månaden, jag har ju inte gjort fel"
"Vi kan gå med på 73000 i månaden"
"Det går ju inte"
"Ok, ha en fortsatt bra dag"
Dom kanske kan lägga upp 200 kr i månaden förvisso, och en avi på slutsumman månad 12..

Vet du Hur fungerar de med redan uppgjorda avbetalningsplaner? Fortlöper de som tidigare? :)

Nej det vet jag inte, men eftersom dom delar upp infon i 2 delar så antar jag att det rullar på, det får fk svara på.
Det vore jättekonstigt om man vräkte på ny lagstiftning som omfattar gamla beslut.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp