Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

"

Om du inte betalar i tid​

Om du inte betalar senast på förfallodagen får du en betalningspåminnelse. Om du fortfarande inte betalar händer något av följande:

• Är beslutet om återbetalning daterat före den 1 september 2022, så får du ett inkassokrav. Om du inte betalar kan vi besluta att dra av skulden från andra ersättningar som du får från Försäkringskassan. Vi kan också ansöka hos Kronofogden om ett betalningsföreläggande.
  • Är beslutet om återbetalning daterat den 1 september 2022 eller senare, så lämnar vi skulden till Kronofogden.
Att det är olika beror på en lagändring den 1 september 2022, som innebär att Försäkringskassan direkt kan lämna en skuld till Kronofogden för indrivning."

Hårda bud hos kassan nu
"

Du kan få dela upp betalningen​

När du har fått ett beslut om att betala tillbaka ser du vilket datum du senast ska betala. Om du inte kan betala hela beloppet på en gång kan du få dela upp betalningen, men du måste betala tillbaka hela skulden inom tolv månader."

Blir intressant för dom som fuskat åt sig större belopp. Det brukar ju vara notiser i tidningarna emellanåt av typen "en person från Götene har fått 875000 kr för mycket i sjukpenning, enligt fks beslut beror det på att skatteverket konstaterar att götenebon arbetat svart i flera år"

Kan tänka mig samtalet hos fks kundtjänst
"Jag behöver få en avbetalningsplan"
"Ok, hur mycket hade du tänkt dig"
"Max 200 kr i månaden, jag har ju inte gjort fel"
"Vi kan gå med på 73000 i månaden"
"Det går ju inte"
"Ok, ha en fortsatt bra dag"

Detta i kombination med att folk inte kommer kunna betala sina räkningar i vinter i kombination med lågkonjuktur i kombination med att KFM nu enklare kommer åt kriminella borde innebära en rejäl ökning av nya "kunder" för KFM och bra mycket högre skulder för svenska folket där generellt.

Hej! Har inte varit så aktiv här. Det går bra, men tyvärr så har bilen krånglat en hel del så har fått ta lite nya lån. Men slutade på mitt förra jobb nyss och fick 35 semesterdagar betalt, så fick en rejäl extra slant. Så nu har jag betalat av mycket och har två större lån just nu. Men målet är att hitta ett jobb där jag slipper ha bil.
Hur går det för dig :)

Visste inte att man fick avbetalningsplaner hos fsk blev lite förvånad.
Visste inte jag heller men beviljar de det så är det jättebra annars kommer många att få det ännu tuffare än vad de redan har det.

Hej! Har inte varit så aktiv här. Det går bra, men tyvärr så har bilen krånglat en hel del så har fått ta lite nya lån. Men slutade på mitt förra jobb nyss och fick 35 semesterdagar betalt, så fick en rejäl extra slant. Så nu har jag betalat av mycket och har två större lån just nu. Men målet är att hitta ett jobb där jag slipper ha bil.
Hur går det för dig :)
Kul att höra fr dig, har undrat. Behöver man inte bil så kapar man en del kostnader så hoppas du hittar ett sånt jobb.
Här kämpas det på i vanlig ordning. Ser fram emot denna vecka som bjuder på 71 timmars jobb, så det kommer mer slantar att pytsa in i lån.
Det går framåt.

Det här forumet har nu funnits så pass länge att fler och fler personer nu delar med sig av de bästa av nyheter att de lyckats bli skuldfria. Det slutliga målet för så många av oss. Såna glädjande nyheter känns som regndroppar efter en lång torka. Jag tror att många av oss påverkas positivt och blir ännu mer motiverade. För vem vill inte logga in här en dag och skriva att Nu är jag också skuldfri!
Tack alla som delar med er av både bra och dåligt.

Det här forumet har nu funnits så pass länge att fler och fler personer nu delar med sig av de bästa av nyheter att de lyckats bli skuldfria. Det slutliga målet för så många av oss. Såna glädjande nyheter känns som regndroppar efter en lång torka. Jag tror att många av oss påverkas positivt och blir ännu mer motiverade. För vem vill inte logga in här en dag och skriva att Nu är jag också skuldfri!
Tack alla som delar med er av både bra och dåligt.
Jag har skrivit det förut i Skuldsaneringstråden men jag är skuldfri sedan 27/4 efter först löneutmätning och sedemera skuldsanering.
Nu sparar jag varje månad till dels pension samtidigt som jag bygger en buffert för oförutsedda utgifter :)
Dock har jag nog inte landat i mitt nya liv helt och hållet. Det är ganska många år som det varit jobbigt och knapert och det vänder inte på en dag direkt efter man ser att skulderna är borta.

Senast ändrad:
Kul att höra fr dig, har undrat. Behöver man inte bil så kapar man en del kostnader så hoppas du hittar ett sånt jobb.
Här kämpas det på i vanlig ordning. Ser fram emot denna vecka som bjuder på 71 timmars jobb, så det kommer mer slantar att pytsa in i lån.
Det går framåt.
Det är sant! Alltid lite oroligt med bil när man måste ha en.
Härligt, ger bra pengar även fast 71 h är mycket. Hur går det med skulderna?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp